Lionhead kansellerer Unity

Lionhead fortsetter å kansellere lovende prosjekter; denne gangen er det snakk om GameCube-spillet Unity, som ble designet av legendariske Jeff Minter.

Lenge før personer som Peter Molyneux og Warren Spector ble store navn i spillindustrien, hadde Jeff Minter allerede oppnådd legendestatus. Med psykedeliske og svært avhengighetsskapende spill som Attack of the Mutant Camels og Gridrunner, tok Jeff Minter og Llamasoft 8-bit-verdenen med storm, og produserte klassikere som fremdeles spilles i dag (i både nye og gamle versjoner).

Derfor var det mange som gledet seg når de fikk høre at den særegne utvikleren skulle lage et nytt spill sammen med Lionhead Studios. Spillet het Unity, og var et abstrakt 3D-skytespill for GameCube. Nå er det imidlertid klart at det har blitt kansellert, og er dermed blitt det andre kommende Lionhead-spillet som kanselleres etter at den britiske utvikleren kunngjorde at de hadde sikret seg ny kapital fra en gruppe investorer. Det forrige spillet som ble kansellert var B.C., til Xbox.

Jeff Minter forteller på Llamasoft-forumet at beslutningen om å kansellere spillet var forferdelig vanskelig å ta, men at det var noe som måtte gjøres. Grunnen skal være at det ville ta for lang tid å ferdigutvikle til at det var interessant å lansere spillet på GameCube. Følg lenken under for å se den aktuelle tråden på Llamasoft-forumet.

Siste fra forsiden