Mafia-skaperen gir oss et nytt glimt av rollespillet sitt

Kingdom Come: Deliverance byr på en lekker middelalderverden.

Warhorse Studios

Kingdom Come: Deliverance er et førstepersons rollespill uten magi og monstre, men med en realistisk middelalderverden og stor historisk nøyaktighet. Målet er å skape en verden som fremstår som virkelighetens Tsjekkia tidlig på 1400-tallet.

Spillet eksisterer i stor grad takket være folkefinansiering, ettersom utviklerne slet med å få utgivere med på konseptet. Dette til tross for at hoveddesigneren er Daniel Vávra, mannen bak Mafia-spillene.

Utviklingen fortsetter

Et glimt bak kulissene.

Nå har studioet gitt ut en ny video, der Vávra forklarer hva som har skjedd i den siste tiden. De har blant annet bygd et eget «motion capture»-studio, og har kommet langt med systemer som spillets kampsystem. Snart vil en tidlig alfa-versjon bli lagt ut på Steam, for backere som har betalt for alfa-tilgang.

Helt på slutten av videoen ser vi også en filmsnutt som gir et godt inntrykk av hvordan spillets verden vil arte seg.

Hvis du lurer på hva Vávras noe spesielle t-skjorte refererer til, er slik at han har havnet i klammeri med en gruppe innflytelsesrike spillskribenter.

Kingdom Come: Deliverance skal etter planen komme til Windows, Linux, MacOS, Xbox One og PlayStation 4, og den første av tre episoder skal debutere mot slutten av 2015.

Før den tid kan vi blant annet spille rollespillet The Witcher 3. Vi snakket nylig med skaperne av det massive rollespillet, om det å fylle verden med interessant innhold.

Siste fra forsiden