Magisk strategi i Elemental: Fallen Enchantress

Oktober fylles opp av spillutgivelser.

Amerikanske Stardock lovet gull og grønne skoger før lanseringen av det turbaserte strategispillet Elemental: War of Magic i 2010, men da kundene fikk hendene i spillet viste det seg å inneholde store mangler og svakheter.

I stedet for å feie disse under teppet valgte Stardock å være åpne på at de hadde gjort store feil, og lovet omfattende forbedringer. Da de litt senere annonserte Elemental: Fallen Enchantress som en utvidelsespakke til originalspillet, sa de dessuten at de som opprinnelig hadde kjøpt Elemental skulle få utvidelsen gratis. Senere utviklet Fallen Enchantress seg til en frittstående utgivelse, men Stardock står fortsatt ved løftet sitt.

Hersk over fantasiverden.

Elemental: Fallen Enchantress er altså et turbasert strategispill der du får rollen som en magiker. Du må bygge opp og lede et eget imperium, i en verden full av monstre, skatter og farer. Vi loves stor dybde og en historiedrevet spillopplevelse, rollespillelementer og massevis av sideoppdrag og tilfeldige hendelser. Spillmiljøene skapes på nytt hver gang du spiller, så gjenspillingsverdi skal vi også få.

Hvorvidt Fallen Enchantress klarer å holde det Stardock lover gjenstår å se, men denne gangen er det flere ting som taler til den erfarne utviklerens fordel. Utviklingen ledes nemlig av to erfarne strategispillskapere. Derek Paxton, som sto bak den ekstremt populære Civilization IV-modifikasjonen Fall from Heaven sitter i sjesstolen, mens hoveddesigneren på Civilization V, Jon Schafer, har fått ansvaret for kampanjen.

Nå er det klart at spillet lanseres 23. oktober, altså om litt under to uker. Her i Norge vil det kun være tilgjengelig via digital distribusjon, men det kommer sannsynligvis til et bredt utvalg portaler.

Les også: Intervju: Tidenes Civilization-modifikasjon
Les også: Anmeldelse: Civilization V

Siste fra forsiden