Max Payne 2: The Fall of Max Payne

Tragisk, dystert, mørkt - psykotisk. Max Payne 2 er et vitnesbyrd om at paranoide mennesker ikke alltid tar feil, og hvor linjen mellom virkelighet og mareritt er ingenting annet enn en utvisket, men blodig strek.

Side 4

I en verden hvor regnet faller ned og etterlater vanndammer som gir et uønsket blikk tilbake i fortiden, er en mann på kanten av sin egen psykiske fjelltopp en fare for både seg selv og andre. Når du klamrer deg til det eneste du har igjen, med ditt eget personlige helvete som et stort mørke rett under deg, er det vanskelig å ikke knekke noen fingre. I din hevn for de uskyldige skal blodet til de skyldige renvaske fortiden - og din egen samvittighet.

Én manns mareritt
Max Payne 2 er oppfølgeren til det ultra-populære skytespillet fra 2001, hvor du spiller den barske politimannen med samme navn som sliter med røyke-stemme, mangel på tonefall og forkjærlighet for å løse situasjoner med våpen og eksplosiver. Spillet introduserte den brennhete "bullet time"-teknologien, som hadde fått verdensberømmelse takket være kult-filmen The Matrix. Max Payne 2 bygger videre på det solide spillkonseptet originalspillet skiltet med, og er et eneste stort show av effekter og teknologiske forunderligheter. Spillet tar deg med inn i en "film noir"-lignende verden fylt til randen med forbudt kjærlighet, mafia-konflikter og syrende konspirasjoner. Hovedpersonen Max Payne er nedbrutt mann på randen av sin egen psyke, og som fremdeles sørger over tapet av sin familie i det forrige spillet. Gjennom en serie av metaforiske monologer og indre tanker tar han deg med på sitt livs frykteligste mareritt hvor han endelig skal få komme til bunns i hvem hans fiender er - og hvem han selv er. Max Payne 2 har en fortellerteknikk av de sjeldne, som suger deg rett inn fra første stund og som ikke lar deg gå før du sitter på kanten av stolen med gapende munn, og desperat skriker etter mer.

I en tid hvor vi er skjemt bort med kostbare filmer, og hvor selskaper slik som Blizzard med jevne intervaller slipper ut den ene imponerende animasjonsfilmen etter den andre, kommer Remedy Entertainment og forteller hele Max Payne 2 sin historie ved hjelp av tegneserier. Gjennom en serie av mørke og veltegnede paneler presentert gradvis gjennom hele spillet, blir du fortalt den gripende historien Max Payne 2 har å by på. Dette er en klassisk detektiv-historie hvor hovedpersonen har ingenting å tape, og hvor hans syke drømmer og dårlige samvittighet har kun ett offer - du.

Side 4