Mega Mans åndelige oppfølger utsettes for tredje gang

Keiji Inafune: – Jeg beklager personlig.

Comcept

Mega Man-inspirerte Mighty No. 9 blitt utsatt for tredje gang.

Først var planen å slippe det Kickstarter-finansierte spillet i april 2015. Så ble en endelig slippdato spikret for 15. september 2015. Deretter ble spillet utsatt igjen til februar i år. Nå blir spillet altså flyttet til en mer diffus «våren 2016»-lansering.

Mighty No. 9 er ikke like rundt hjørnet.
Comcept

I en beskjed til Kickstarter-støtterne unnskylder utviklingsleder Keiji Inafune at spillet nå igjen blir utsatt, og peker ut paring i flerspillermodusen som problembarnet bak det hele.

– Det er to grunner til problemet. Den første er at vi jobber mot mange plattformer, og den andre er at spillmotoren vi bruker ikke lenger oppdateres – noe som fører til at justeringer for nettkoden må gjøres manuelt, forteller han.

Videre innrømmer han at dette er en feilvurdering fra teamet.

Det er en stund igjen til du kan gjøre dette.
Comcept

– Som et resultat av dette har fansen som har sett frem til Mighty No. 9 måttet vente over et halvt år lenger enn forventet, og for det er vi oppriktig lei oss. Jeg vil bruke denne anledningen til å unnskylde personlig, og på vegne av hele utviklingsteamet.

Mighty No. 9 blir utviklet av Comcept og Inafunes Inti Creates-studio. Når det endelig kommer skal spillet slippes på Windows, OS X, Linux, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One, Wii U, PlayStation Vita og Nintendo 3DS. Prosjektet er et resultat av en vellykket Kickstarter-kampanje i 2013.

Kickstarter som situasjon

Mighty No. 9.
Comcept

At spill blir utsatt er ikke noe nytt. Det som gjør situasjonen rundt Mighty No. 9 ekstra interessant er nettopp folkefinansieringsmodellen, og at de som støttet opp om spillet nå er godt på overtid for spillet de la pengene sine bak.

Mighty No. 9 er en åndelig oppfølger til Capcoms anerkjente plattformspill-serie Mega Man. Du tar på deg rollen som androiden Beck, også kjent som Mighty No. 9, og hopper og skyter deg gjennom åtte forskjellige hovedbaner som alle har en unik sjefsfiende.

Sjefsfiendene er de andre åtte «Mighty No.»-androidene, og Beck overtar våpen og evner fra dem etter hvert som de bekjempes. En siste akt låses opp når alle «Mighty No.»-fiendene er bekjempet, som leder opp til sluttfienden.

Les også
Anmeldelse: Mighty No. 9

Det går rykte om en film i samme ånd.
Får Mega Man sin første film? »

Siste fra forsiden