Mer om F.E.A.R.-etterfølger

De fleste skytespillere har vel fått med seg at Monolith jobber med en oppfølger til F.E.A.R., samtidig som tidligere utgiver Vivendi har rettighetene til navnet. Dette skaper selvsagt litt trøbbel, men Monolith har løst det ved å sette i gang en konkurranse hvor spillere kunne sende inn forslag til navn for etterfølgeren.

Denne var dessverre kun åpen for folk på den andre siden av Atlanteren, men nå har den i alle fall resultert i tre forslag som spillere fra hele verden kan stemme over – og alle er forfriskende frie for plagsomme forkortelser. De tre finalistene er Dead Echo, Dark Signal og Project Origin.

Blant navneforslagene som ikke ble like godt mottatt finner vi S.C.A.R.E.D., A.F.R.A.I.D., C.H.U.C.K.N.O.R.R.I.S., Little Miss Bloodshine, Bloodbath Tycoon, Snake FIST, Killdozer og N.O.L.F. 3. Sistnevnte var sannsynligvis mer ment som et hint til Monolith enn et seriøst navneforslag (og vi håper selvsagt Monolith tok hintet).

Det at Monolith ikke lenger har tilgang på navnet vil i alle tilfeller ha lite å si for etterfølgeren. Monolith eier alle andre aspekter av universet F.E.A.R. foregikk i (Alma, historien, Armacham, våpnene, og så videre), utviklerteamet er det samme som før og motoren er en videreutvikling av den vi så i F.E.A.R.

Monolith har også fortalt litt mer om etterfølgeren. Handlingen starter 30 minutter før forgjengeren slutter, og spilleren leder en annen gruppe soldater, som vet lite om det som skjedde i originalspillet. De får imidlertid snart oppleve konsekvensene, når Alma slippes løs og raserer hele byen.

Vi loves også mer variasjon i forhold til omgivelsene enn i forgjengeren. Mer om etterfølgeren finner du i et intervju hos IGN.

Kommentarer (15)

Forsiden akkurat nå

Til toppen