Mer om Far Cry 2

I dag får vi vite mer om miljøene i Far Cry 2, og hva som befinner seg der.

Computer & Video Games har lagt ut del to av PC Gamers eksklusive Far Cry 2-sniktitt, og her er det mer spennende informasjon om det kommende skytespillet. Først og fremst snakkes det mer om miljøene, som vil gi oss en god blanding av åpne sletter og mer klaustrofobiske jungelområder.

På de store slettelandskapene får du god mulighet til å bruke snikskytterriflen, samtidig som du får kjøre rundt med off-road-kjøretøy og slikt. I skogene vil man kunne gjemme seg bak store treklynger, men disse tilbyr bare begrenset ly for kuleregnet du kan vente deg om fienden skulle finne ut hvor du er.

Det ble også snakket mer om den kunstige intelligensen. I går fikk vi vite at oppførselen til datastyrte figurene er fokusert rundt behov. Disse er hvile, plikt og sosiale behov, og det ble fortalt at utviklerne har lagt inn en rekke punkter (kalt SmartTerrain-punkter) hvor figurene kan gjøre ting som tilfredsstiller behovene deres.

I dag fikk vi eksempler på dette. Gaseller, for eksempel, vil søke mot vannhullene på morgenkvisten, før de stikker ut på slettene for å gresse og hvile på ettermiddagen. Fiendepatruljer vil søke mot baseleiren sin på kvelden, noe som betyr at det å angripe en leir på natten blir helt annerledes enn å angripe den på dagen.

Far Cry 2 skal lanseres til neste år, og utvikles av Ubisoft Montreal (ikke originalspillets skapere, CryTek, som for tiden er opptatt med Crysis).

Siste fra forsiden