Metal Gear Solid V blir merkeligere og merkeligere

Snake får besøk av spøkelsesdamer, usynlige snikskyttere og ulver med øyelapp.

Metal Gear-spillene har alltid vært snikespill av den litt bisarre sorten, og når seriens hovedperson ikke bruker fritiden sin til å studere pornoblader og gjemme seg i pappesker, slåss han gjerne med psyoktiske gresshopper og snikskytende ulver.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ser imidlertid ut til å ta galskapen til nye høyder, og under årets Tokyo Game Show kunne bakmannen, Hideo Kojima, vise fram noe av det han har stelt i stand for seriens femte hovedinstallasjon.

Se spillet i aksjon.

Gutta på tur

Tokyo-messen ble sparket i gang med en tjue minutter lang demonstrasjon av spillet, hvor man blant annet fikk se den mye omdiskuterte figuren Quiet i aksjon. Sekvensen viste hvordan Snake og den kvinnelige snikskytteren måtte samarbeide i en tett befolket jungel, og mange av slangens tidligere triks ble ytterligere vist fram.

Enda mer interessant var dog et par ekstra spillsekvenser som ble vist fram. I ett klipp kan man se hvordan en oppblåsbar utgave av spøkelset fra Kojimas andre aktuelle spill, Silent Hills, ble brukt til å skremme og distrahere fiender. Dette ser ut til å være en variant av Snakes vanlige oppblåsbare versjon av seg selv.

I et annet klipp får man se nærmere på den mystiske Quiet og hennes evne til å bli usynlig, mens man i det tredje får hilse på DD, en ulveaktig hund som Snake adopterer mens han er ute på oppdrag. Man får også se hvordan hunden vokser opp, før den blir med Big Boss på oppdrag.

Dette er ikke første gang vi får se bilder fra Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
Se et kvarter fra spillet her »

«Who let the dog out?»
Missing youtube id

Siste fra forsiden