National Geographic inn i spillbransjen

Lærdom og underholdning

Det anerkjente kultur- og vitenskapsmagasinet har annonsert sitt nye satsingsområde.

Tidligere i år annonserte National Geographic et spillprosjekt sammen med Namco Bandai. Det var først gang den gamle institusjonen prøvde seg på vårt kjære medie, og nå har de kunngjort en økt satsing på interaktiv underholdning.

Første spillsatsing fra National Geographic.

Nystartede National Geographic Games er en underavdeling av selskapets distribusjonsavdeling National Geographic Ventures, og skal utvikle og utgi spill bygd rundt selskapets prinsipp om å spre kunnskap. I tillegg til å fortsette samarbeidet med Namco Bandai har de også inngått en avtale med Sony.

– Vi skal benytte oss av National Geographics familieorienterte merkenavn, verdier og franchiser til å produsere unikt innhold som en del av vår fremtidsrettede strategi. Vi skal lage underholdende spill som lar spillere i alle aldere oppleve og utforske vår jord, forteller National Geographic Games-sjef Paul Levine i pressemeldingen.

For å feire kunngjøringen slipper National Geographic sitt første internt utviklede prosjekt, et enkelt Flash-spill til PC, Mac og Iphone basert på en artikkel om Kong Herodes grav. På lang sikt skal de utgi mer kompliserte spill til samtlige plattformer.

I år planlegger de å utgi National Geographic: Panda sammen med Namco Bandai, National Geographic: Africa med Sony, og alene utgi Sudoku Traveler: China.

Neste år skal de selv stå for utgivelsen av Rain Forests, Greencity og From the Bottom Up. Det er foreløpig ikke annonsert hvilken plattformer disse kommer på.

Siste fra forsiden