NBA Live 2003

NBA Live 2003 er det siste innen basketballspill fra EA Sports. En del nye finesser gjør nok dette til det beste spillet av sitt slag. Hvorvidt det er så store forskjeller at det er nødvendig med en utskifting fra den forrige versjonen, er opp til hver enkelt å bedømme. Likevel har EA Sports gjort det igjen; laget et spill som er bedre enn sin forgjenger.

God spillefølelse
Forandringene som er gjort siden den forrige versjonen av NBA Live er mange. Heldigvis er det ikke mange negative sider ved disse, og det er en stund siden EA Sports kunne skryte av å faktisk forbedre NBA Live-serien. Spillefølelsen har ikke vært helt på topp i de siste utgavene som har kommet. Derfor er det en glede å konstantere at følelsen nå er tilbake. Ikke bare har grafikken og lyden forbedret seg en del, men å kontrollere en spiller er ikke så vanskelig som det var før. Ved hjelp av to analoge stikker på din kontroller, har du et stort utvalg av bevegelser, finter og andre triks for å lure dine motstandere. Til tider kan det kanskje virke vanskelig å lure datamaskinen, men etter hvert som du lærer deg hvordan den bygger opp spillet for hver runde, blir frustrasjonen mindre. Heldigvis er det stor forskjell på vanskelighetsgradene.

Før var det til tider meget vanskelig å komme seg gjennom forsvaret, og det var enda verre å være i forsvar. Dette har blitt forandret til en viss grad. Det er fortsatt litt for vanskelig å være forsvarer grunnet den kunstige intelligensen. Men når alt dette er sagt, så har den blitt kraftig forbedret, og dette har gjort spillefølelsen utrolig mye bedre enn tidligere.Til tider kan kanskje kommentatorene være litt irriterende. De har en tendens til å gjenta seg selv ganske ofte, noe som også har vært et problem i de tidligere versjonene. Til tross for dette, er det ikke mye som trekker ned på spillefølelsen. Spillet glir godt uten unødige avbrudd. Hvis du synes at reprisen av litt kule scoringer, eller rare fakter til spillere kommer litt ofte, er det bare å skru ned på intensiteten. Kameravinklene er meget bra laget. Nesten alle gir en god oversikt over spillets gang, bortsett fra dem som er laget for at det skal ser kult ut. Disse er nok ikke å anbefale hvis du vil ha kontroll over hvor alle spillerne befinner seg.

NBA Live 2003 er fullstappet av godbiter for dem som er hektet på sportsspill generelt, og ekstra bra er det for dem som er interessert i basketball. Grafikken og lyden er vesentlig forbedret fra forrige versjoner av serien, og spillefølelsen har nå kommet. Spillernes utallige bevegelser er kraftig forbedret takket være mer naturlige bevegelser. Musikken som er i spillet, er laget av verdenskjente artister og glir rett inn i NBA Live 2003. Den er bra, samt at det er en god del sanger som gjør at du ikke går så fort lei. Kort og godt er nok dette det beste basketball-spillet til PC som er ute på markedet for øyeblikket. Spillet anbefales på det varmeste for sportsinteresserte, men er heller ikke å forakte for den vanlige gamer.