Nekter å lansere spillet sitt

Indieutvikler er ikke nådig i sin kritikk av Xbox Live Marketplace.

Digitale lanseringer av indiespill, både til Playstation Network og Xbox Live Arcade har for lengst vist seg å være en potensielt svært lønnsom affære. Med storselgere som Braid, Trials HD, Joe Danger og flere er det tydelig at denne lavrisiko-plattformen er svært nyttig for mindre utviklere.

Men det er ikke alle som er like fornøyde. Nathan Fouts, sjefen for utvikleren Mommy's Best Games nekter å legge ut sitt indiespill Explosionade for salg, selv om det er ferdig utviklet. Som han skrev på sin hjemmeside:

– Gode nyheter, Explosionade er ferdig og klart til å spilles! De dårlige nyhetene: Jeg kommer ikke til å lansere spillet før Xbox Marketplace er mindre ødelagt.

Problemet med tjenesten er ifølge Fouts topp 20-listen, som ifølge ham skal vise hvilke spill som til enhver tid selger best. Slik det er i dag er denne listen mer eller mindre statisk, med en rekke gamle og store titler som ikke har flyttet seg.

Hva slags beregninger som egentlig ligger bak denne listen er ikke umiddelbart klart, men ifølge Nathan Fouts er systemet ødelagt:

– Hvis vi slipper Explosionade i dag, og listen med de mest populære nedlastingene ikke oppdaterer seg selv ordentlig vil vi miste en stor sjanse for å få flere salg. Vi elsker å lage spill på fulltid. Hvis Explosionade har en dårlig lansering vil det gjøre det vanskeligere for oss å fortsette med det.

Les også:Lokkebiff på Xbox Live
Les også:Anmeldelse: Deathspank
Les også:Beyond Good and Evil returnerer i HD


(Kilde: Eurogamer)

Siste fra forsiden