Nye detaljer om SiN 2

Vi kunne på mandag fortelle at Ritual Entertainment har inngått et partnerskap med Valve, om å distribuere oppfølgeren til SiN over flere episoder via distribusjonssystemet Steam. I tillegg vil Valves Source-motor drive spillet. De tidligere utviklerrivalene er med andre ord blitt meget gode venner.

Nå er det lekket litt flere interessante detaljer fra den eksklusive PC Gamer-artikkelen. Spillet slippes som nevnt i et ukjent antall sekstimers-episoder, og hver episode koster 130 kroner. Den første episoden lanseres allerede til vinteren. PC Gamer forteller spilleren vil kunne være med å påvirke hvordan de etterfølgende episodene skal utarte seg. Spilleren vil av og til bli bedt om å ta noen valg, og neste episode vil til en viss grad utarte seg på bakgrunn av tilbakemeldingene fra spillerene. Det er foreløpig usikkert i hvor stor grad spilleren vil påvire spillets gang.

- Det er et konsept vi kommer til å implementere, men vi vet foreløpig ikke i hvor stor grad. Vi regner med at fansen vil hjelpe oss, forteller Robert Atknis, kreativ leder hos Ritual Entertainment til PC Gamer. Han legger imidlertid til at det ikke er noe krav for spilleren å være delaktig i det hele tatt, og det vil være mulighet for å skru av tilbakemeldingsssystemet når som helst.

Artikkelen forteller ikke mye om historien i den første episoden, og det lille de forteller vil vi ikke gjengi her i fare for å ødelegge spenningen, men det blir avslørt at det blir snakk om å bruke kjøretøyer i stor grad.

Oppfølgeren, som forøvrig går under navnet SiN Episodes, vil finne sted i byen Freeport. Byen kan sees på som en fremtidsversjon av New York, Tokyo og San Fransisco. Vår hovedperson, John Blade, er ikke i form, og er ikke helt bevisst på hva som egentlig foregår. Hans nye medhjelper, Jessica Cannon, er i ferd med å kjøre han til et hemmelig sted. PC Gamer forteller at spilleren vil kunne fikle med, og utnytte, det meste som finnes i spillet. I bilen kunne de bestemme hvor Blade skulle sitte, om han skulle kjøre selv, lene seg ut vinduet for å skyte, sjekke ut hanskerommet eller knote med radioen.

Ritual virker veldig fornøyd med å kunne benytte seg av Source-motoren. Dette gir dem mange av de samme mulighetene vi var vitne til i Half-Life 2. Blant annet vil ikke-spillende karakterer respondere dynamisk hvis du ser direkte på dem. Den kunstige intellingensen har blitt modifisert og utbedret, og det fortelles blant annet at de vil kunne fortsette å skyte på deg hvis bena er skutt av. Fienden vil forsøke å hjelpe sårede tilbake i kampen.

Utviklerne forteller også at objekthåndtering i spillet i mange tilfeller vil være essensielt. Objektet du har i hånda vil være festet på hånda, og ikke bare henge i løse luften foran spilleren.

SiN Episodes vil etter all sannsynlighet bli offisielt kunngjort på Ritual Entertainment sin hjemmeside i morgen. Vi håper på litt mer informasjon om gameplayet og gjerne også noen skjermbilder.

Kommentarer (17)

Forsiden akkurat nå

Til toppen