Nye detaljer om Vanguard: Saga of Heroes

Microsoft og Sigil har akkurat gitt ut en bråte med informasjon om det kommende MMORPG-spillet Vanguard: Saga of Heroes.

Spillet er som kjent under utvikling hos Sigil Games Online, et selskap som består av en rekke EverQuest-veteraner. Utviklerne lover at dette spillet vil representere neste generasjons MMORPG-spill, og selv om det er mange utviklere som lover akkurat det samme om deres spill, er det hevet over en hver tvil at folkene hos Sigil kan jobben sin. Derfor bør tilhengere av sjangeren ha mye å glede seg til når dette spillet kommer på markedet.

Vanguard: Saga of Heroes er inspirert av fantasylitteratur, og foregår i et detaljert univers befolket av mektige trollmenn, majestetiske drager og heroiske riddere. Spillverdenen er dynamisk, og alle spillerne har muligheten til å påvirke verden på ett eller annet vis, for på den måten å forme dens fremtid.

Spillere vil kunne reise med karavaner over enorme ørkener, kjempe mot pirater langt ute på det åpne havet, klatre opp på den høyeste fjelltoppen og utforske de dypeste hulene og katakombene spillverdenen har å by på, og alt dette uten å noensinne måtte vente på at neste sone blir lastet inn. Frihet er nøkkelordet her, og utviklerne skryter av at Vanguard vil la spillere oppleve ting de tidligere kun har drømt om.

Spillere er ikke begrenset til å utforske de mange kontinentene i Vanguard. De kan også bygge og eie sine egne hus, butikker og verksteder, og på den måten vil de kunne sette sitt preg på spillverdenen. Husene kan bli rikt dekorert, mens verkstedene kan brukes til å lage nye og verdifulle gjenstander, som spillerne igjen kan selge via butikker.

Klassesystemet i Vanguard: Saga of Heroes kommer med mulighet for "multi-klasser", noe som vil si at hvis du ønsker å lage en eventyrer som samtidig er en håndverker, så er det ingen ting i veien for at du kan gjøre det. En kveld kan du reise ut i den store verden for å få mer kamperfaring, og den neste kvelden kan du sitte hjemme i ditt eget verksted og øve på å lage nye gjenstander.

For å produsere disse gjenstandene trenger du imidlertid råmaterialer som spillere må sanke inn, og de beste materialene er å finne i den typen områder som du kanskje helst vil holde deg unna. Generelt er det slik at jo større risiko det å finne råmaterialene er forbundet med, jo større belønning får du når du bruker dem.

Naturligvis har ikke utviklerne glemt kampaspektet, og også her har de satt sitt eget preg på spillet. Selv om det fortsatt på mange måter er et tradisjonelt rollespill, vil det inneholde mer taktisk action hvor du må ta raske beslutninger i kampsituasjoner. Timing og samarbeid med andre spillere vil spille en viktig rolle her.

Spillverdenen vil bli levende ved hjelp av Epic sin Unreal-grafikkmotor og designen og kunsten til den prisbelønnede grafikkartisten Keith Parkinson. Sammen med Epic sin avanserte teknologi vil hans unike artistiske visjon sørge for at de majestetiske landskapene og det som befinner seg på dem får et realistisk og særegent utseende.

Gamer.no har nylig vært på besøk hos Sigil Games Online, og vi kommer til å publisere en grundig sniktitt om ikke lenge.

Siste fra forsiden