Blogg

Nye konsepter på vei?

Vi får servert mye spillmat med samme smak av dagens spillindustri. Er det på tide å ta sakene i egne hender?

Det finnes et mylder av ulike karakterer som bidrar, eller prøver å bidra, til å gjøre spill til en underholdende opplevelse. Du har små mark i Worms, en torsk i James Pond, og italienske rørleggere i Super Mario. Alt synes å være oppbrukt, fra romvesener til pirater (og rompirater), og jeg mener vi må presse spillindustrien til å gjøre noe nytt. La meg derfor få æren av å presentere et helt nytt karakterkonsept: ’.

Ung helt
’ utales selvsagt apostrof, men er best kjent som Appo i spillet han skal være hovedperson i. Spillet heter Dimension W.A.C.K. og Appo er et ungt tegn som har mistet hele sin familie under tragiske omstendigheter. * og hans onde imperium utrydder nemlig alle som ikke er av rent *-blod. Tegnverdenen er blodig og kaos hersker - hva kan gjøres for at graset atter ein gong skal gro?

Appo slapp utrolig nok unna masseslakten til * og hans bande etter at % (Prossie) hjalp ham over Dødselven til andre siden av gjerdet. Prossie er tilfeldigvis mester av alle kampsporter og meget dyktig med automatvåpen, alt som et resultat av et lengre taiwansk brevkurs. Kombiner hans evner med Appos talent innen molekulær fysikk, og du har et superlag. Hånd i hånd går de i samarbeidsmodus inn for å knuse * og hans klamme hånd rundt samfunnet. Etter en ti minutter lang intro, som det ikke er mulig å hoppe over, er spillet endelig i gang.

En million tomme hylser og et par skvetter blod senere er seieren et faktum (jøss, allerede?), Appo og Prossie har klart det! Omformulering: Appo har klart det! Prossie led nemlig en tragikomisk død på andre brett. Han mistet sin nedre sirkel og falt rett og slett sammen i spader. Oppfølgeren er selvsagt under utvikling og vil komme ca. seks måneder etter siste flerspillertilleggspakke. Den vil ha cutting-edge 3D-grafikk med pixel-her-og-der. Stay tuned!

Forresten, har du noen spillideer?

Siste fra forsiden