Nyversjon av SiN under utvikling

Ritual har nylig latt seg intervjue, og røpet blant annet at de jobbet med en Source-versjon av det originale SiN.

I et intervju hos nettstedet Sinepisodes.net røpet Steve Hessel fra Ritual at de jobber med en Source-versjon av SiN, som vil minne litt om det Valve gjorde med Half-Life: Source. Spillet vil imidlertid ikke være en direkte kopi av originalen, men inneholde de nye våpnene fra den neste SiN-episoden, samt de nye versjonene av fiendene. I tillegg justerer de litt av gameplayet for at det skal passe med den nye teknologien.

Ritual forteller også at de ikke har noen lanseringsdato for prosjektet, og det ser ikke ut til å være helt garantert at det fullføres. Steve Hessel fra Ritual forteller at de sannsynligvis vil si mer om nyversjonen av SiN i tiden som kommer. Intervjuet inneholdt forøvrig litt informasjon om den første SiN-episoden, inkludert den litt skuffende nyheten om at det ikke vil bli lansert noen demo av spillet.

Ellers fortalte Steve Hessel at grafikken sannsynligvis blir forbedret i forhold til det vi ser på dagens skjermbilder. Utviklerne jobber også med å implementere realistisk fysikk, og i tillegg til et interaktivt spillmiljø kan vi forvente noen fysikkbaserte problemer som må løses, omtrent som i Half-Life 2. Det ble også klart at Ritual ikke har planlagt et fast antall episoder, og at det ikke er noe i veien for at de vil fortsette å lage dem så lenge folk kjøper dem.

Angående flerspillerdelen ble det sagt at de leker med tanken på en flerspillerbit hvor hver av sidene er opptatt med sine egne ting (i stedet for å arbeide mot samme mål eller kjempe direkte mot hverandre). Dette er imidlertid bare en av ideene deres, og i den kommende tiden vil de spørre brukerne på det offisielle nettstedet om deres meninger i forhold til flerspillerdelen. Lanseringen av den første SiN-episoden skal finne sted mot slutten av året.

Siste fra forsiden