Phantom Crash

Phantom Crash tar oss rett inn i kampscenene i det som en gang var Tokyo. Byen har blitt rammet av luftforurensning og økonomisk krise. En ny sport har dukket opp, nemlig Rumbling. Kamper mellom roboter er blitt det nye trekkplasteret. Intensiviteten, eksplosjonene, våpnene, og alt annet som bare japanere kan tenke seg, gjør at publikum sitter klistret foran TV-skjermer og arenaer.

Multiplayer, den beste delen av spillet
Til tross for at jeg ikke likte multiplayerdelen spesielt godt, er nok det høydepunktet i spillet. Noe som trekker kraftig ned er at det kun er tre brett i singleplayer. Det blir rett og slett for dumt. Du kan selvsagt variere mellom natt og dag, men det gjør egentlig ikke saken noe bedre. Brettene er detaljerte og pent laget, men du blir fort lei når det er så få å velge mellom. Litt mer underholdende blir det når du spiller sammen med andre. Fire stykker synes jeg er litt i det meste laget når skjermen deler seg i fire deler, til tross for at jeg har 32".

Det blir vanskelig å se hvor motstanderen er på lang avstand og slike ting, men for å få litt fart på sakene må det nesten være så mange. Spillet er nok laget for multiplayer, for singleplayer blir så alt for kjedelig. Det er alt for lite variasjon i multiplayer. Du har kun en modus, og det er å skyte hverandre i fillebiter. Dette kan virke tiltrekkende de første timene, men det blir utrolig kjedelig etter hvert. Dette spillet kunne ha vært mye bedre på disse punktene, for det skal ikke så mye til. Noen flere brett og litt mindre avanserte menyer bare for å nevne noen. Såkalt "deathmatch" begynner å bli oppbrukt selv i slike spill.

Phantom Crash kunne vært et bra spill hadde det ikke vært for de mange irritasjonsmomentene. Alt for mange menyer, utrolig mye tekst og høy lærekurve gjør at dette spillet ikke faller helt i min smak. Du kan optimalisere roboten din i timesvis, for så kjøpe deg en ny og starte helt fra bunnen igjen. Dette er også litt moro de første timene, men det er så usaklig mye snakking mellom personalet på de forskjellige verkstedene at jeg orka rett og slett ikke å gjøre det mer enn en gang. Grafikken og lyden er det eneste som er skikkelig bra her. Det er pent å se på, og lyden er skarp og fin. Det å kontrollere roboten blir til tider helt umulig. Den beveger seg veldig sent fra side til side, noe som ødelegger litt av den hurtigheten som allerede er i spillet. Egentlig skulle en tro at dette var en demo med et lite utvalg av brett, men den gang ei. Det finnes faktisk ikke flere enn tre brett - kjedelig og lite oppfinnsomt fra produsenten sin side. Alt i alt befinner nok Phantom Crash seg litt under gjennomsnittet. Grafikken og lyden drar litt opp, men den gode spillefølelsen dukket aldri opp hos meg.