Postapokalyptisk strategi i Last Days of Old Earth

Turbasert strategispill satt til en klode som er i ferd med å dø.

Last Days of Old Earth er et turbasert strategispill med samlekortelementer, satt til en døende jordklode som nesten er tømt for naturressurser. Solen holder på å slukke, og for hver generasjon tvinges de overlevende menneskene til å reise lenger syd, der det fortsatt er varmt nok til at man kan overleve.

Kjølig strategi.
Kjølig strategi.

Problemet er bare at planeten også huser en gjeng roboter skapt av en for lengst utryddet sivilisasjon, som ikke ønsker å dele plassen med menneskene.

Kampanjen følger menneskenes fraksjon, men i frittstående spill og flerspiller kan du velge om du vil spille som menneskene eller robotene, og de to fraksjonene skal være svært forskjellige. Ved hjelp av «samlekort» kan du skreddersy dem i enda større grad. Du kan velge å ta med deg en balansert styrke med helter, infanteri, artilleri, luftenheter og pansrede kjøretøy.

Kampsystemet.
Kampsystemet.

Ute av «early access»

Last Days of Old Earth har vært en stund i «early access», men nå er det ferdigutviklet og tilgjengelig for salg både på Steam og direkte fra utgiver Slitherine. Steam-prisen er 170 kroner.

Spillet er åpenbart inspirert av en av mine personlige indiefavoritter fra det forrige tiåret, nemlig Cryptic Comets Armageddon Empires. Faktisk var Armageddon Empires-skaper Vic Davis tungt involvert i utviklingen på et tidlig stadie, og meningen var faktisk å lage en forbedret versjon av Armageddon Empires i stedet. Men så dukket en gjeng advokater opp, og ødela moroa.

Det postapokalyptiske Armageddon Empires var nemlig, i deres øyne, for likt «en stor og velkjent serie», og dermed ble spillet endret. Vic Davis er ikke lenger involvert i verken spillet, eller spillutvikling generelt.

Denne saken kommer opprinnelig fra Spillhistorie.no. Her er flere saker fra nettstedet:

Kommentarer (0)

Forsiden akkurat nå

Til toppen