Risen-skapere tar konsollkritikk

Var klar over at rollespillet ikke holdt mål på Xbox 360.

SAN FRANCISCO (Gamer.no): Da Risen kom ut høsten 2009, ble det meget godt mottatt av spillere og anmeldere. Her på Gamer.no kalte vi PC-utgaven et av tidenes rollespill, og hyllet Risen med 9/10.

Risen 2: Dark Waters.
Risen 2: Dark Waters.

Versjonen på Xbox 360 var imidlertid ikke like bra. Nei, her var feilene mange, og Xbox-brukere fikk egentlig et helt annet produkt enn sine PC-venner. Det ville utgiver Deep Silver og utvikler Piranha Bytes gjerne gi en forklaring på under Game Developers Conference.

– Xbox 360-versjonen ble påbegynt midt i utviklingstiden til PC-utgaven. Vi hadde rett og slett ikke tid nok, og måtte inngå en rekke kompromiss både når det gjaldt grafikk og brukergrensesnitt, sier merkevaresjef på Risen-serien, Daniel Oberlerchner, til Gamer.no.

Oberlerchner lover imidlertid at det ikke vil skje med konsollversjonene av Risen 2: Dark Waters:

– Nå har konsollversjonene (PS3 og 360) vært med helt fra starten av utviklingsprosessen, og det vil spillere garantert merke.

Vi har sett piratinspirerte Risen 2: Dark Waters i aksjon bak lukkede dører i San Francisco, og kommer med en fyldig snikitt ganske så snart.

PS. Sjekk vår Spillkalender for slippdatoer. Her får du full oversikt over når dine favorittspill kommer!

Kommentarer (25)

Forsiden akkurat nå

Til toppen