Risen-skapere tar konsollkritikk

Var klar over at rollespillet ikke holdt mål på Xbox 360.

SAN FRANCISCO (Gamer.no): Da Risen kom ut høsten 2009, ble det meget godt mottatt av spillere og anmeldere. Her på Gamer.no kalte vi PC-utgaven et av tidenes rollespill, og hyllet Risen med 9/10.

Risen 2: Dark Waters.

Versjonen på Xbox 360 var imidlertid ikke like bra. Nei, her var feilene mange, og Xbox-brukere fikk egentlig et helt annet produkt enn sine PC-venner. Det ville utgiver Deep Silver og utvikler Piranha Bytes gjerne gi en forklaring på under Game Developers Conference.

– Xbox 360-versjonen ble påbegynt midt i utviklingstiden til PC-utgaven. Vi hadde rett og slett ikke tid nok, og måtte inngå en rekke kompromiss både når det gjaldt grafikk og brukergrensesnitt, sier merkevaresjef på Risen-serien, Daniel Oberlerchner, til Gamer.no.

Oberlerchner lover imidlertid at det ikke vil skje med konsollversjonene av Risen 2: Dark Waters:

– Nå har konsollversjonene (PS3 og 360) vært med helt fra starten av utviklingsprosessen, og det vil spillere garantert merke.

Vi har sett piratinspirerte Risen 2: Dark Waters i aksjon bak lukkede dører i San Francisco, og kommer med en fyldig snikitt ganske så snart.

PS. Sjekk vår Spillkalender for slippdatoer. Her får du full oversikt over når dine favorittspill kommer!

Siste fra forsiden