Rockstar klør seg i hodet over tapt Grand Theft Auto Online-progresjon

Men spillet skal være stabilt nå.

Grand Theft Auto Online kan ikke skryte av å være særlig stabilt siden lansering 1. oktober. Spillere verden over har møtt uhorvelig lange lasteskjermer, nedetid, problemer med å laste inn jobber og matchmaking-trøbbel den siste uken, noe som kan gjøre den mest tålmodige spillentusiasten irritert. En oppdatering ble sluppet før helgen, men også på søndag var det ustabile forholdt for nettverdenen.

– Har ikke glemt dere

Franklin speider etter alt han har mistet. .
Franklin speider etter alt han har mistet. .

I en oppdatering på sine support-nettsider natt til mandag forteller utvikleren at søndagsproblemene nå er løst. Det de derimot ikke har greid er å sette lupen på spillere som taper progresjon,

– Vi jobber fremdeles med å undersøke grunnene til at spillere mister progresjon, og hva vi kan gjøre for å minke dette til vi får fikset problemet permanent. I tillegg har vi ikke glemt de som ønsker å få ting de har tapt tilbake igjen. Vi jobber med å finne ut hvilke muligheter vi har til å kunne hjelpe de spillerne som er rammet, forteller Rockstar.

Michael passer på at bilen ikke fordufter.
Michael passer på at bilen ikke fordufter.

Rockstar har noen tips til spillere som er redde for å miste progresjon allerede nå. Når man skal skru av spillet bør man trykke på pause og gå tilbake til enspillerdelen. Dette setter i gang lagringsprosessen. Dersom du skaffer deg noe og skrur av spillet ikke lenge etter, blir det du gjorde kanskje ikke lagret. Du bør heller ikke bruke «Retry»-knappen etter å ha mistet oppkoblingen til Rockstar Cloud Servers, siden du da kan miste figurprogresjon. 

Populært spill

Selv om nettdelen har bydd på trøbbel for mange, har enspillerdelen høstet god respons fra både kritikere og fans. Her på Gamer.no likte vi også spillet godt, og fikk en «critical hit» på tierterningen i midten av september.

– Nytolkingen av San Andreas har klatret seg til toppsjiktet over tumleplasser i spillmediet. Der massive verdener ofte druknes i halv-labre gjøremål og kvapsete mekanikker, har Rockstar greid å presse inn så mye godt i denne pakken at jeg ikke ser for meg at jeg blir lei med det første, skrev vår anmelder. 

Les også: Lanseringstrøbbel for Grand Theft Auto Online
Les også: Anmeldelse av Grand Theft Auto V

 

Kommentarer (9)

Forsiden akkurat nå

Til toppen