Slik kan spillgrafikk se ut i tiden fremover

Grafikkselskap viser hva CryEngine 3 er god for.

Det franske grafikkfirmaet Enodo jobber egentlig ikke med videospill, men med å bygge opp virtuelle strukturer og områder for sine klienter. Det har ikke hindret dem fra å slippe en uhyrlig pen teknologidemo, der de viser hva de kan gjøre med Cryteks grafikkmotor, CryEngine 3. Teknologidemoen kan du se nederst i artikkelen.

I videoen får vi blant annet se massive savanner, urbane bystrøk og fargerike skog- og utelokaler. Er det slik spillgrafikken vil se ut fremover, mon tro?

– Spillmediet revolusjonerer

Enodo virker å ha klokkertro på at spillmediet er verdt å følge med på. I teknologidemoens YouTube-beskrivelse forteller selskapet nemlig hva deres to mål er.

– Å få våre klienters selskap til å få det bedre ved å prøve ut fersk «Real Time 3D»-teknologier. Samt å vise at mekanismene som er i sving i videospillenes verden er sterke og vil revolusjonere måten vi forstår urbane eller industrielle prosjekter , deres utvikling og kommunikasjon, forteller selskapet.

På spillfronten viste Epic nylig frem en teknologidemo i mer kjent stil. Usynlige soldater, eksplosjoner og actionbravur demonstrerte hva Unreal Engine 4 er god for.

En annen teknologidemo som har blitt godt mottatt er Geomerics lysteknologidemo for PlayStation 4. Denne viser hvordan et dynamisk natt-og-dag-skifte kan se ut i et spill på maskinen.

Se også: Nvidia viste sin egen teknologidemo i fjor

For å se teknologidemonstrasjonen i full oppløsning kan du gå til YouTube.

Enodos teknologidemo.

(Kilde: Eurogamer)

Kommentarer (27)

Forsiden akkurat nå

Til toppen