Slik kunne Star Wars 1313 ha blitt

LucasArts øser ut detaljer om det kansellerte prosjektet.

At dusørjegeren Boba Fett var planlagt som hovedperson i Star Wars 1313 ble kjent tidligere i år, men resten av detaljene rundt det noe spesielle spillet har vært knappe til nå. IGN har nå snappet opp en god del informasjon om det kansellerte spillet fra en tidligere utvikler.

Som far, så sønn

Tredjepersonseventyret skulle begynne med en ung Boba Fett på planeten Tattooine, ikledt sin fars ikoniske hjelm. Opp gjennom hans eventyr skulle spilleren få bytte ut rustningdeler, og på denne måten til sist ende opp med dusørjegerens endelige drakt slik fansen kjenner den fra de eldre filmene.

Boba Fett skulle bykse mellom lag 1313 og 1314 av de mer lugubre delene av planeten Coruscant. Lag 1313 er i Star Wars-universet en korrupt metropol, der mafiavirksomhet og kriminelle familier råder. Lag 1314 derimot er en dyster og mørk slum som få har våget å utforske. Dusørjegeren skulle ha en droide som følgesvenn på den strabasiøse reisen, som etter planen skulle dolke ham i ryggen i løpet av spillet.

«My backpack's got jets. I'm Boba the Fett». (Konseptkunst: IGN)
«My backpack's got jets. I'm Boba the Fett». (Konseptkunst: IGN)

Nettstedet fikk i tillegg se en 15 minutters demonstrasjon av spillet som etter planen skulle være en del av årets E3-messe. IGN får det til å høres ut som om demonstrasjonen blir tilgjengelig for allmuen om ikke så alt for lenge.

Se IGNs artikkel for flere detaljer om det kansellerte spillet.

Brutal brems

«I bounty hunt for Jabba Hutt to finance my 'Vette.» (Konseptkunst: IGN)
«I bounty hunt for Jabba Hutt to finance my 'Vette.» (Konseptkunst: IGN)

Det var ikke mye vi fikk se av Star Wars 1313 før nyeieren Disney garrotterte LucasArts, og dermed også prosjektet, i april. Spillet skulle etter planen komme til Windows, PC, Xbox 360 og PlayStation 3, i tillegg til det som da var kjent som «neste generasjons konsoller».

På E3 og Gamescom i 2012 viste LucasArts frem en tidlig utgave av spillet til journalister, med tredjepersonsekvenser som minnet om Uncharted og lignende spill. Planen var at spillet skulle knyttes til en tv-serie i Star Wars-universet som Lucasfilm jobbet med før Disney kjøpte opp rubbel og bit. Det er ikke kjent om tv-serien fremdeles er i produksjon.

Les også: Sniktitt på Star Wars 1313
Hør også: RetroCrew minnes gullalderen til LucasArts

Kommentarer (25)

Forsiden akkurat nå

Til toppen