(Bilde: Double Fine)

Slik ser Day of the Tentacle-oppussingen ut

Double Fine har sluppet de første skjermbildene.

Oppussingen av eventyrspillet Day of the Tentacle er godt i gang, skal vi dømme ut fra de nyeste skjermbildene. Som du kan se går Double Fine først og fremst for å gjøre det om lag 20 år gamle spillet mer høyoppløselig og skarpt, men noen nye små detaljer har de også fått på plass.

Double Fine slapp også et bilde som sammenligner den gamle grafikken opp mot den nye, skulle du ha glemt hvor synlige pikslene faktisk var i 90-tallspillet. Alle bildene kan du se i bildekarusellen nederst.

Sammenlign gammel og ny grafikk. (Bilder: Double Fine)

Andre oppussing 

Day of the Tentacle Remaster er Double Fines andre romstering i LucasArts-arkivet, etter at de tidlig i 2015 slapp en oppusset utgave av Grim Fandango. Antageligvis kommer noe av motivasjonen fra at Double Fine-grunnlegger og sjef Tim Schafer faktisk satt i førersetet på begge disse spillene.  

Studioet jobber med å oppgradere grafikken, men også musikk, lydeffekter og andre elementer skal ha fått en renovering.

Day of the Tentacle er et av LucasArts mer absurde spill, der en lilla tentakel drikker no' giftig gugge som gir han armer og ambisjoner om å ta over verdenen. Det blir dermed opp til trekløveret Bernard, Laverne og Hoagie å stoppe planene til despoten, men etter at et forsøk på å reise tilbake i tid for å stoppe ham går galt, blir de plassert i hver sin tidsperiode i stedet.  

Det er ikke kjent når spillet slippes, men det er planlagt til Windows, Mac, Linux, PlayStation 4 og PS Vita. Double Fine har også planer om å ta for seg flere LucasArts-godbiter i fremtiden.

Studioets forrige eventyrspill fikk mye skryt av oss.
Broken Age er pek-og-klikk gjort riktig »

(Bilde: Double Fine)
(Bilde: Double Fine)
(Bilde: Double Fine)
(Bilde: Double Fine)
(Bilde: Double Fine)
(Bilde: Double Fine)
(Bilde: Double Fine)

Kommentarer (15)

Forsiden akkurat nå

Til toppen