Sonys nye storinvestering

Over 100 millioner kroner brukes på PlayStation-eksklusive spill fremover.

Mye av spillkonsollenes verdi ligger i de eksklusive, unike utgivelsene. Sony kan kanskje sies å ha gjort en ekstra sterk innsats på dette punktet de siste årene. I januar uttalte de at de har over 20 konsolleksklusive stortitler å by på i år, noe som inkluderer alt fra nyoppussede klassikere til store nyutgivelser som Resistance 3 og Uncharted 3.

Papo & Yo.

Ifølge den offisielle PlayStation-bloggen spytter de nå enda flere penger inn i potten. De skal angivelig ha planlagt å investere 20 millioner dollar, 110 millioner norske kroner, over de kommende tre årene. Disse pengene er øremerket eksklusive spillutgivelser til PlayStation Network.

– Så hva betyr dette for deg som spiller? Flere unike, morsomme, innovative og skarpe høykvalitetsopplevelser på PlayStation Network, som du ikke finner noe annet sted. Med denne investeringen er vi forpliktet til å leve spill som har innovative mekanismer, flott utseende, interessante historier og et kunstnerisk element som man kun finner på PlayStation Network, skriver de i innlegget.

Noen av utgivelsene de trekker frem som eksempler er Eufloria, Okabu og Papo & Yo. En del av pengene skal også skytes inn i deres Pub Fund, som er ment å oppmuntre ferske utviklere til å lage eksklusive spill til Sony-konsoller.

Siste fra forsiden