Splinter Cell: Double Agent offentliggjort

Når vår agentvenn Sam Fisher vender tilbake på spillskjermene til våren, er det gjennom en historie som begynner i 2008. Superspionen Sam Fisher har falt dypt - ikke bare har han mistet jobben sin, men han har også havnet i fengsel, hvor han egentlig skal sitte i 20 år. I starten av spillet begynner det imidlertid å brenne i fengselet, og Sam ser sitt snitt til å rømme. Han får følge av Jamie Washington, som er med i en terrorgruppe som heter John Brown's Army.

For å stoppe et farlig terrorangrep er Fisher nødt til å infiltere denne terroristorganisasjonen i deres amerikanske hovedkvarter, for deretter å ødelegge den fra innsiden. Dette resulterer i at du for første gang får oppleve rollen som dobbeltagent. Samtidig som du prøver å bli kamerater med alle i terrorgruppen, får du stadig motstridende ordrer fra den nasjonale sikkerhetsadministrasjoen i USA. Du må derfor til en hver tid vurdere konsekvensen av dine handlinger. Dreper du for mange terrorister, blir din identitet og dine intensjoner raskt avslørt. Nøler du, vil mange millioner uskyldige, og ikke minst totalt uvitende mennesker dø. Ubisoft forteller at dine valg har direkte innflytelse på hvordan gameplayet og historien utvikler seg.

Gameplayet vil naturligvis fortsatt fokusere på sniking i skyggene, men vi får flere nye bevegelser, våpen og høyteknologiske duppeditter som kan hjelpe oss å unngå å bli oppdaget av fienden (eller ta dem ut om de skulle oppdage oss).

Som rapportert tidligere, vil mesteparten av spillet foregå i USA, men Sam Fisher vil få oppdrag i mange andre steder i verden også, inkludert Asia og Afrika. Ubisoft har ikke gått i detaljer om de ulike områdene, men lover ekstreme situasjoner under vann, hengende i fallskjerm, eller i en sandstorm. Grafikken skal være enda mer spektakulær enn tidligere, og miljøene i Xbox 360-versjonen vil visstnok se mer realistisk ut enn de vi har sett i den kjente Metal Gear Solid 4-traileren.

Spillet er under utvikling for Xbox, GameCube, PS2, PC og Xbox 360 og er et samarbeidsprosjekt mellom Ubisofts studioer i Montreal, Shanghai og Annecy. Det er ikke klart hvor store forskjellene mellom de forskjellige versjonene blir, men Ubisoft bemerker at hver utgivelse vil utnytte hver plattform optimalt. Hver enkelt versjon vil også ha eksklusivt innhold.

Lanseringen vil finne sted til våren. De syv første skjermbildene fra Xbox-versjonen er lagt opp i vårt bildegalleri.

Kommentarer (15)

Forsiden akkurat nå

Til toppen