SSX Tricky 3 - Snøbrettet lever

Steven (jeg skal ikke engang prøve å skrive etternavnet hans) hos Electronic Arts viste på E3 i dag velvillig frem det siste spillet i SSX Tricky-serien. Det første som slo meg da visningen startet var den særdeles nydelige grafikken.

Spillet har fått et seriøst opprykk siden siste utgave, og utviklerne har gått nye veier for å få det hele mer realistisk, og langt penere. En av grafikerne på spillet var faktisk involvert som grafiker i Steven Spielberg-filmen Minority Report. De har også ansatt en tidligere profesjonell snowboarder som grafiker, rykende fersk rett fra animasjonskolen. Denne gangen finnes det også hele tretti forskjellige typer snø. Snøen har også fått en utrolig dybde. Eller, den har faktisk en uendelig dybde. Snøen kan nå være flere meter dyp noen steder! Pass deg får meterdyp løssnø, med andre ord. Steven forklarte også at de har ført inn en rekke nye væreffekter og naturfenomener. Blant sistnevnte finner du nå snøskred, som kommer til å bli et farlig element for de alle snø-elskere.

SSX Tricky 3 kommer med en rekke forskjellige figurer å spille. Disse kan du utstyre med forskjellige klær, og etter hvert som du tjener penger kan du faktisk kjøpe deg tips om hvorfor andre figurer i spillet ser ut til å vinne så mye. Via en slags PDA kan du faktisk ha kontakt med de andre figurene, og spillets enorme verdener gir deg mulighet til å farte mellom forskjellige steder på banene. Det er en rekke forskjellige ruter å ta i bruk, og hver bane skal i følge Steven ha flere hundre timer med forskjellig gameplay. Teoretisk sett, i hvertfall. Spillet har også noe som kalles uber-tricks. Det finnes tre lag med disse, og du må gjøre deg fortjent til å bruke dem. I tillegg finnes det monster-tricks, men disse ville de ikke si noe om før nærmere lansering. Noen overraskelser vil de enda gi oss.

Spillet har også over hundre og femti forskjellige Challanges (utfordringer). Det er rett og slett diverse oppgaver spilleren må utføre, og kan eksempelvis gå ut på å utforske forskjellige ruter. En av utfordringene Steven viste frem gikk ut på å skulle knuse noen glass-ruter. Desto flere du knuser, desto flere poeng. Foreløpig er det uvisst når spillet lanseres.

Siste fra forsiden