Star Citizen kan kreve 100 gigabyte med plass

Store oppdateringer er også noe du må belage deg på.

Cloud Imperium Games

Når Star Citizen en eller annen gang slippes for salg må spillerne mest sannsynlig belage seg på å sette av en god slump med gigabyte for å få kost seg med spillet. I spillets offisielle forum har utvikler Jeremy Masker antydet at man må laste ned en klient på omlag 100 GB.

Det tar på å lage et så stort spill.

– Størrelsen og antallet av innhold som vi har igjen å levere betyr at klientstørrelsen vår mest sannsynlig blir på 100 GB, er begrunnelsen.

I tillegg blir det rimelig store oppdateringer også. Selv om teamet jobber for å få optimalisert prosessen ser de for seg at hver oppdatering kan bli på minst 2 til 5 GB. I ytterste fall kan spillerne stå ovenfor oppdateringer på mellom 14 og 20 GB.

Folkefinansieringssuksess

Star Citizen utvikles av Cloud Imperium Games, med utviklerveteran Chris Roberts bak roret. Roberts er mest kjent for å ha stått bak Wing Commander-spillene fra nittitallet, der man hopper inn i cockpiten som en romskipspilot. Det er også nettopp romfart og -kamper Star Citizen tar sikte på å levere, men på en større skala.

Prosjektet kom til live som et folkefinansiert prosjekt. Pengesterke spillfans verden over har spyttet smått og stort inn i budsjettet siden avdukingen, og beløpet stiger stadig. Siden Cloud Imperium Games har knyttet en del spillinnhold til hvor mye penger som strømmer inn, låses det opp stadig mer av innhold til spillet. Planen er å slippe spillet – kun til PC – i 2016.

Visste du at du kan teste romkampene fra Star Citizen allerede nå?

Siste fra forsiden