– Star Citizens «FPS-modul» er noen uker unna lansering

Er om lag tre måneder på overtid nå.

Cloud Imperium Games

Noe av det som gjør utviklingen av Star Citizen så fascinerende å følge er måten utvikler Cloud Imperium slipper deler av spillet underveis i utviklingen. Så langt har utvikleren sluppet to slike moduler, en som lar deg luske rundt i skipshangaren din, og en som lar deg prøve ut romkrigskamper.

Star Citizen.
Cloud Imperium Games

Opprinnelig var håpet at den neste modulen i rekken, «FPS-modulen», skulle være ute allerede i april, men slik det ofte er i spilltutvikling snubles det litt underveis. Nå er planen å slippe modulen om et par uker, ifølge prosjektleder Chris Roberts som har snakket med Gamers Nexus.

– Mange av oss, særlig nå, har jobbet med modulen. Vi har også fått inn ekstra hjelp fra det tyske studioet, som er en gjeng CryEngine-eksperter. Jeg har en «build» på maskinen min med både FPS-modulen og Gamescom [visningen, journ.anm], så jeg hjelper faktisk til litt med koden. Men jeg ville ikke i en endelig slippdato fordi, vel, vi vil ikke brenne oss.

– I realiteten er vi sannsynligvis noen uker unna slipp. Vi satser på å ha FPS-modulen på testserveren rundt Gamescom, eller like etter Gamescom. Vi snakker om at folk sal få spille FPS-modulen innen 3,4, eller kanskje 5 uker, forteller Roberts.

Topp stakk

Star Citizen.

Nylig ble det kjent at en av toppene i selskapet, sjefsprodusent Alex Mayberry, forlot prosjektet av personlige årsaker. Da ble det understreket at hans avgang ikke hadde noen følger for selve utviklingen av spillet.

Star Citizen er et unikum i spillverdenen akkurat nå. Av alle spill som har søkt om midler fra publikum via folkefinansiering er romspillet øverst på topplisten. Nå har ivrige fans spyttet inn nesten 700 millioner dollar inn i spillet, noe som sikkert ikke letter presset for Roberts og gjengen.

Andre moduler er lansert allerede.
Star Citizen har fått racingmodus »

Siste fra forsiden