Starcraft-MMO «vil være vanskelig»

Frank Pearce fra den anerkjente spillutvikleren Blizzard har snakket med nettstedet Videogamer.com, blant annet om mulighetene for å lage et massivt flerspillerspill basert på Starcraft-universet.

Skjermbilde fra Starcraft 2.
Skjermbilde fra Starcraft 2.

Pearce fortalte at det å lage et Starcraft-MMO ville være veldig mye arbeid, ikke minst på grunn av at deres første MMO-spill, World of Warcraft, fortsatt oppdateres, og dermed hele tiden setter nye standarder som et ferskt MMO-spill må strebe etter. Pearce forteller:

– Folk ser på Starcraft og sier vi kunne lage et MMO av det. Vel, ja, men hvor mange år ville vi ikke måtte investere for å skape så mye innhold av en høy kvalitet som ville være nødvendig for å møte minimumstandarden satt av de spillene som er på markedet allerede?

Han fortsetter:

– Vi har gjort det veldig vanskelig for oss selv, og det er en overveldende tanke. Jeg har vært hos Blizzard siden vi startet med World of Warcraft, og det har vært en svært lang og krevende reise. Og å tenke på å ta den samme reisen igjen, med Starcraft-serien, er litt skremmende.

Pearce fortalte imidlertid at Starcraft-universet er rikt nok til å kunne brukes i mange ulike spilltyper, og han utelukker ikke at Starcraft 2-teamet kan gjøre noe nytt med franchisen når de er ferdige med utviklingen av det kommende sanntidsstrategispillet.

Kommentarer (20)

Forsiden akkurat nå

Til toppen