Storsatsingen The Last of Us utsettes

Naughty Dog vil blankpolere spillet til perfeksjon før vi får klørne i det.

I en oppdatering på PlayStations nettsider forteller Naughty Dogs kreative leder, Neil Druckmann, at The Last of Us trenger litt mer arbeidstid. Det post-apokalyptiske zombie-spillet skulle etter planen opprinnelig slippes 7. mai, men kommer nå 14. juni – i overkant av en måned senere.

Grunnen til forsinkelsens skal ifølge Druckmann være en kompromissløs driv mot å lage det perfekte spillet.

– Da vi gikk inn i den avsluttende fasen av utviklingen forsto vi hvor massiv Joel og Ellie’s reise egentlig er. Men i stedet for å ta snarveier eller gjøre visjonskompromiss, tok vi det vanskelige valget om å gi spillet et par ekstra uker for å sikre at hver eneste detalj i The Last of Us holder Naughty Dogs høye interne standard, skriver Druckmann.

Verden av skaftet

Vond, men vakker verden.
Vond, men vakker verden.

Når vi endelig får spille The Last of Us i juni håper vi at de skisserte planene om å gi spilleren en menneskelig og følelsesladd opplevelse. De to hovedpersonene, Joel og Ellie, må prøve å overleve i en verden gått av skaftet, der soppinfiserte døde mennesker vandrer gatene og overlevende truer med å gå i strupen på hverandre over skraprester.

The Last of Us er Naughty Dogs første spill uten rabagasten Nathan Drake i hovedrollen på en god stund. De siste par årene har nemlig det velrennommerte studioet holdt seg til eventyrserien Uncharted, der de så langt har utviklet tre spill.

Å måtte utsette The Last of Us er utvilsomt kjipt for Naughty Dog. Inntil nå har Sony-utvikleren greid å holde tidsskjemaet på sine større prosjekter, noe som ikke er så veldig vanlig.

The Last of Us kommer kun til PlayStation 3.

Les også: Se hva Uncharted 3-utviklerne svarte leserne
Les også: Naughty Dog vil omdefinere spillbegrepet

Kommentarer (3)

Forsiden akkurat nå

Til toppen