Studioet bak BloodRayne stenger dørene etter 19 år

The Walking Dead: Survival Instinct ble etter alt å dømme Terminal Realitys siste prosjekt.

BloodRayne er kanskje det mest kjente spillet fra Terminal Reality.
Majesco

Etter 19 år som spillutvikler virker det nå som om Terminal Reality er ferdig. Nyheten ble brutt i en offentlig Facebook-oppdatering fra en av studioets tidligere ansatte, Jesse Sosa, som nå har blandede følelser.

Kinect Star Wars kom ut i 2012, men fikk lunken kritikk.

– Jeg forlot studioet da jeg så at ting gikk i feil retning, men jeg har alltid fulgt med og håpet for det beste. Nå som de er borte føler jeg en slags nostalgi, skriver Sosa som håper at alle kommer godt ut av situasjonen til slutt.

Flere ansatte i studioet har kommentert lykkeønskningen til Sosa, og etter alt å dømme er meldingen om stengingen reell. David Nathan Peugh, som skal ha vært i selskapet siden 2001, melder for eksempel at han og to andre begynner en ny jobb hos Wargaming.nets kontorer i Austin.

Frem til nå har Terminal Reality hatt base i nærheten av Dallas, Texas – ikke langt unna hovedkvarterene til mer velkjente studio som id Software, Gearbox Software og 3D Realms.

Kalkunsvanesang

Få likte The Walking Dead: Survival Instinct.

Det har gått en stund siden selskapet har høstet gode skussmål. Fjorårets The Walking Dead: Survival Instinct – som fikk mye negativ publisitet – var et særdeles sørgelig kapittel ifølge vår anmelder. Før det sto studioet bak Kinect Star Wars, Def Jam Rapstar og Ghostbusters: The Video Game.

Mest kjent er nok veteranstudioet for de om lag ti år gamle BloodRayne-spillene, samt debutspillet Terminal Velocity som ble gitt ut av 3D Realms i 1995.

Terminal Reality er ikke det eneste studioet som har blitt stengt i år:
Disney stengte LucasArts etter oppkjøpet »

Siste fra forsiden