Tidlig lansering for Defense Grid-skapernes sandkassespill

I Windborne får hver spiller en egen, svevende øy.

Hidden Path Entertainment

Windborne er et Minecraft-inspirert sandkassespill fra skaperne av det kritikerroste tårnforsvarspillet Defense Grid: The Awakening. Utviklerne ønsker å lansere spillet før året er omme, men det har allerede fått en snikutgivelse på Steams «early access»-tjeneste.

Bygg og bo i fargerike miljøer. (bilde: Hidden Path Entertainment).

Svevende øyer

Windborne plasserer deg på ei dataskapt, svevende øy. Her bor du sammen med en rase vennligsinnede vesener kallt Jin, og i løpet av spillet kan du hjelpe sivilisasjonen deres å vokse. Øya di er ikke den eneste i spillets verden, og du kan også besøke andre for å sanke ressurser og lete etter skatter.

Om du ønsker det kan du spille sammen med venner, og samarbeide om å skape store byggverk.

Det ser rundere ut enn Minecraft, i alle fall. (bilde: Hidden Path Entertainment).

– Vår visjon med Windborne er både enkel og enormt kompleks på samme tid. Vi vil lage en kreativ sandkasseverden som et slags Miyazaki-aktig Disneyland, med en uendelig mengde øyer fulle av eventyr som kan utforskes sammen med vennene dine og hvor det er opp til deg hva du vil gjøre, sier utviklerne på spillets Steam-side.

Inspirasjonskildene skal, i tillegg til Minecraft, være spill som Animal Crossing, Dwarf Fortress og tidlige Zelda-spill.

Versjonen som er i salg nå mangler flere planlagte funksjoner, slik som muligheten til å besøke andre øyer som svever forbi, drive drageoppdrett og kjempe mot fiender.

Det samme utviklerstudioet samarbeider forøvrig med Harmonix på utviklingen av det musikalske skytespillet Chroma, og de jobber også med Defense Grid 2.

Siste fra forsiden