Tidligere Daybreak-sjef lager todimensjonalt action-rollespill

John Smedley har lansert sitt nye spillstudio og en Kickstarter-kampanje for dets første spill.

Etter over 15 år som sjef for Daybreak Game Company – tidligere kjent som Sony Online Entertainment – forlot John Smedley studioet i fjor sommer. Kort tid etter dannet han et nytt selskap, men hva han arbeidet med forble en hemmelighet.

John Smedleys nyeste prosjekt er rollespillet Hero's Song.
John Smedleys nyeste prosjekt er rollespillet Hero's Song. Bilde: Pixelmage Games

Nå, fem måneder senere, har Smedley endelig trukket sløret av sitt neste prosjekt – Hero’s Song – men hvorvidt visjonen blir en realitet kommer an på fansen. Prosjektet trenger nemlig litt over syv millioner kroner før det kan fullføres, noe Smedley og hans nye studio, Pixelmage Games, håper å få inn via en Kickstarter-kampanje for spillet.

Action-rollespill

Hero’s Song er ifølge Kickstarter-siden et action-rollespill satt til en åpen, todimensjonal fantasiverden. I kjent rollespillstil får spillere velge mellom en rekke raser og klasser og må utforske verdenen, bekjempe monstre og løse oppgaver.

Spillere får velge mellom en rekke raser og klasser.
Spillere får velge mellom en rekke raser og klasser. Bilde: Pixelmage Games

Spillet henter inspirasjon fra blant annet Diablo III og Path of Exile, men vil by på et mer strategifokusert og mindre hektisk kampsystem. Pixelmage understreker imidlertid at kampene fortsatt er farlige og kan ha svært alvorlige konsekvenser, som permanent tap av figuren din dersom han dør.

Spillere kan enten utforske Hero’s Song alene eller sammen med andre, og målet for utvikleren er å kunne tilby servere der hundrevis av spillere kan spille samtidig. Det blir også mulig å sette opp private servere der du kan invitere venner og lage dine egne regler.

Skal lanseres i oktober

Selv om Hero’s Song først ble kunngjort denne uken har utviklingen av spillet pågått siden oktober 2015, og den første prototypen av spillet står allerede ferdig. I løpet av de neste åtte månedene skal spillet gjennom en alfatest og to betaperioder, før Pixelmage ambisiøst nok planlegger å lansere det i oktober 2016.

Psychonauts 2 fullførte nylig sin finansieringskampanje.
Flere av de som støttet spillet vil motta en bit av inntektskaka »

Kommentarer (3)

Forsiden akkurat nå

Til toppen