Tiger Woods PGA Tour 2004

Nå kan du utfordre Tiger Woods på din N-Gage-spillmobil. Evner Tiger Woods PGA Tour 2004 å stikke hodet fram blant et N-Gage-sortiment som frem til nå har vært preget av stort sett middelmådige sportsspill?

Tiger Woods-spillserien begynner så smått å bli en gammel traver, og en EA Sports-tradisjon på linje med FIFA- og NHL-serien. Verdens mest profilerte golfspiller har i en årrekke boltret seg på de fleste nyere konsoller, og hva er vel da mer naturlig enn at han nå også entrer N-Gage-scenen? Med Tiger Woods PGA Tour 2004 prøver EA Sports å nå ut til den golffrelste delen av N-Gage-eiere, men det er slettes ikke bare de med et voldsomt engasjert golfhjerte som kan få seg til å like Tiger Woods-seriens N-Gage-debut.

Omfattende innhold Golfspill kan nemlig være svært så underholdende om de blir laget skikkelig, og Tiger Woods til N-Gage er så absolutt et skikkelig golfspill, med et imponerende innhold. Tre offisielle PGA-baner er med i spillet: St. Andrews, TCP Scottsdale og Bay Hill. I tillegg inneholder spillet to fantasibaner som man kan utfolde seg på. Baneantallet fremstår kanskje ikke som så veldig imponerende, men ser en nærmere på hvilke spillfunksjoner dette spillet har å by på, skjønner man fort at Tiger Woods til N-Gage inneholder mangfoldige timer med god og variert spillunderholdning.

Det er nemlig på modussiden at dette spillet virkelig skinner. Den første modusen man bør titte på er treningsmodusen. Her får man muligheten til å gå en runde på en av de 18-hulls golfbanene, trene på et spesielt hull - eller rett og slett trene på putting. Denne modusen er meget nyttig for å sette seg inn i kontrollsystemet, i tillegg til at den også er meget hendig med tanke på å forbedre seg i forhold til enkelthull, som det i andre moduser av spillet viser seg at man sliter med.

Spillets mest omfattende modus er karrieremodusen, hvor man har muligheten til å skape sin egen golfer, som man deretter skal prøve å bygge opp til å bli den beste golferen av dem alle. Karrieremodusen inneholder en rekke forskjellige turneringer og scenarioer som må gjennomføres, og ved å fullføre en turnering eller et scenario blir nye utfordringer gjort tilgjengelige. Penger er et sentralt begrep også i golfens verden, og slik er det også i karrieremodusen. Du vinner penger ved å fullføre de forskjellige turneringene og kan dermed oppgradere din egen golfer, slik at slagstyrke, presisjon og putteegenskaper blir forbedret. Man kan oppnå enten gull, sølv- eller bronsemedalje i de forskjellige scenarioene og turneringene i karrieremodusen, og jo edlere metall en oppnår, jo mer penger får man inn i kassa.

Revolusjonerende flerspillerdel I tillegg til de meget omfattende enkeltspillermodusene inneholder spillet også en på mange måter revolusjonerende flerspillerdel. Tiger Woods til N-Gage er det første spillet som inneholder støtte for sanntids flerspillermoro via GPRS-nettet. Ved hjelp av N-Gage Arena kan opp til fire stykker brake sammen i en heseblesende "golfkrig" for å måle krefter mot hverandre. Man er altså ikke lenger avhengig av å ha venner i nærheten som er i besittelse av det samme spillet som deg selv for å spille flerspiller. Spillet inneholder også muligheter for at opptil fire spillere kan spille mot hverandre på en og samme konsoll, noe som også er smått revolusjonerende i N-Gage-sammenheng. I tillegg inneholder spillet også den mer tradisjonelle N-Gage-flerspillermuligheten, som tar utgangspunkt i Bluetooth-tilkobling. Her er det merkelig nok kun mulighet for to spillere av gangen, noe som er det eneste negative med dette spillets ellers suverene flerspillerdel.