Tilbake til antikken med Rome: Total War

Creative Assembly er i gang med utviklingen av det neste spillet i Total War-serien, Rome: Total War, og spillet vender med det tilbake til antikken slik at spilleren kan ta kontroll over noen av de mest gruelige styrkene, skrive om historien, og bli keiser.

Total War-motoren, som har vært i utvikling i over 2 år, gjør det mulig å bringe episke storslag til din skjerm, på en måte som aldri tidligere har blitt vist i et spill. Spilleren tar kontroll over opp til 10.000 krigere, proppet med polygoner, detaljer og animasjoner. Spilleren får mulighet til å krige mot legendariske herskere, som f.eks. Julius Caesar, Hannibal og rebellen Spartacus.

Hundrevis av tropper er tilgjengelig, inkludert blant annet gladiatorer, elefanter og andre barbariske horder. I tillegg kommer våpner som blant annet katapulter med og uten flamme. Alle de ulike enhetene kan brukes i over 10.000 unike slagmarker, basert på typografien i Europa og Nord-Afrika. Men krig er ikke eneste løsningen i dette spillet. Også politikk og diplomatikk fyller en viktig del av gameplayet, og målet om å bli keiser.

- En av de største utfordningene med Rome: Total War, var å få folk til å tro det de så når vi viste dem spillet. De filmatiske slagene er noe folk aldri før har sett i et spil. Når folk ser skjermbilder av spillet, tror de at vi har vist en cut-scene eller noe som trekker enormt med maskinkrav. Allerede før optimalisering av motorenens ytelse, er systemkravene veldig behagelige, forteller Tim Ansell, adm. direktør i Creative Assembly, som lager Rome: Total War for Activision.

>

Siste fra forsiden