Titanfall 2-spillere synes spillet går for tregt – nå skrur utvikleren opp tempoet

Det har ikke manglet på tilbakemeldinger til Respawn etter at betatesten startet.

EA

Den første betatestingen av flerspillerdelen i Titanfall 2 er unnagjort, og kanskje ikke helt uventet har utvikleren Respawn mottatt mange tilbakemeldinger fra spillerne, hvorav mange tydeligvis var av det lettere opprørte slaget.

På den offisielle Titanfall-bloggen opplyses det om at studioet fikk massevis av «lidenskapelige» tilbakemeldinger etter betatestingen forrige helg, hvorav en av de vanligste klagene var den reduserte mobiliteten til spillerne.

Justerer opp tempoet

I Titanfall 2 er nemlig farten på bevegelsene til spillerne skrudd noe ned sammenlignet med forgjengeren. Dette likte spillerne svært dårlig, og som et resultat av dette opplyser Respawn at de kommer til å oppjustere farten man har i luften og når man løper på vegger.

Respawn Entertainment

Studioet skriver at årsaken til at den nedjusterte farten noe var at de mente at drepingen av spillere ofte ble vilkårlige og lite ferdighetsbaserte i det første Titanfall-spillet på grunn av det høye tempoet. Dette gjorde seg særlig gjeldende i nærkamper.

Ved å justere ned tempoet i oppfølgeren var tanken altså å gjøre spillet noe mer ferdighetsbasert og mindre kaotisk. I tillegg til dette har utviklerne også blant annet nedjustert skaden som titanene tar fra ulike våpen. Alle de foreløpige endringene finner du på bloggen.

Har du enda ikke bestemt deg for om du vil satse på Titanfall 2? Her er en halvtimes spilling fra spillet »

(Via PushSquare)

Siste fra forsiden