– Torchlight II blir fire ganger større enn forgjengeren

Utviklerens regnestykke tyder på at spillet har durabelig med innhold.

I følge Runic Games blir Torchlight II fire ganger så stort som sin forgjenger, både når det kommer til innhold og spilletid. I et nytt blogginnlegg (via Eurogamer) forteller Runic-presidenten Travis Baldree i detalj hvordan det matematiske forholdet er mellom innholdet i det nye og det gamle spillet.

For eksempel vil Torchlight II skilte med 44 områder, sammenlignet med forgjengerens beskjedne 7, og har 5773 gjenstander, mot det opprinnelige spillets 3080.

– Alt er nytt innhold

For å være litt mindre konkret utdyper han med et par generelle observasjoner om størrelsen på spillet:

– Med tanke på skala er nok Torchlight II nært fire ganger så stort som det første spillet dersom vi ser på selve innholdet. Samtidig byr Torchlight II sikkert på nesten fire ganger så mye spilletid som forgjengeren. Ideelt sett vil flerspillerdelen gjøre spillet enda lengre, skriver Baldree i blogginnlegget.

– Alt dette er nytt innhold også. Noen monstre og våpen fra det første spillet dukker riktignok opp i oppfølgeren, men de har alle blitt gjenskapt fra bunn av, eller omformet utseendemessig, forklarer han videre.

Oversiktlig infograf

Infografen viser størrelsesforholdene mellom Torchlight og Torchlight II. (Bilde: Runic Games)

Størrelsesforholdene blir ytterligere forståelig dersom vi ser på den lekre infografen til høyre, som Baldree har snekret sammen. Her ser vi tydelig hvordan størrelsesforholdet mellom de to spillene er, og kan stadfeste at Torchlight II nok vil kunne slukke hugg-og-slå-tørsten for selv de mest ivrige der ute.

Denne bloggposten er også andre innslag i Runics forsøk på å gi fansen ukentlige oppdateringer om hvordan det står til med spillet. Som vi meldte forrige uke ønsket Baldree å involvere spillerne slik at de forstod mer av hvorfor spillet tar så lang tid å gjøre ferdig.

Torchlight II er oppfølgeren til det nå tre år gamle Diablo-aktige Torchlight. Den gang gjorde spillet at hugg-og-slå-sjangeren fikk et oppsving etter en lang og brakk periode. Utvikleren Runic består delvis av ringrever som jobbet med Diablo-serien tidligere. Den største nyvinningen i oppfølgeren er lovnaden om en samarbeidsmodus, samt en større og mer åpen verden.

Les også: Derfor tar det så lang tid å lage Torchlight II Les også: Kommentar: Diablo-sjangeren er død

Siste fra forsiden