Trøbbel for vampyr-MMO

World of Darkness nedprioriteres og utviklere mister jobben.

Islandske CCP har utvidet seg kraftig i løpet av de siste årene, og nå ser det ut som de har vært litt for entusiastiske med ekspanderingen sin. Selskapet, som jobber med det massive flerspillerspillet World of Darkness, skytespillet Dust 514 og videreutvikling av suksessen Eve Online, har nå blitt tvunget til å refokusere.

Vampyrer er populære.
Vampyrer er populære.

– Vi har kommet til den konklusjonen at vi prøver å gjøre for mange ting for et selskap i vår størrelse. Å utvikle Eve-ekspansjoner, Dust 514 og World of Darkness har strukket ressursene våre for mye, sier de i en pressemelding.

Dessverre for de som hadde gledet seg til å spille vampyrer på nettet, er det World of Darkness som må lide mest. CCP har blitt tvunget til å si opp mange ansatte i det Atlanta-baserte studioet som jobber med spillet, samtidig som studioet vil prioritere arbeid på PS3-eksklusive Dust 514 frem til dette lanseres.

World of Darkness har imidlertid ikke blitt kansellert. Teamet vil fortsette å jobbe med utvikling av spillsystemene de har laget, og forhåpentligvis vil CCP få mulighet til å gjenoppta fokuset på tittelen på et senere tidspunkt. Selskapet mener fortsatt at spillets konsepter vil revolusjonere MMO-verdenen når det til slutt kommer ut.

CCP forsikrer også om at Eve Online er i fin form, og at de har flere spillere i dag enn de hadde for et år siden. Samtidig innrømmer de at antallet spillere har gått ned siden sommeren, noe de tar skylden for. De sier at de har gjort flere feil, samtidig som de har vært for dårlige i sin kommunikasjon med spillerne.

World of Darkness er satt til samme univers som det kritikerroste vampyrrollespillet Vampire: The Masquerade – Bloodlines.

Kommentarer (9)

Forsiden akkurat nå

Til toppen