V-Rally 3

Be kjæresten din se bort et øyeblikk. Takk. Som dere vet tiltrekker biler seg damer med store fordeler, og minimalt med tøy. Slike damer liker vi, ikke sant? Ok, nå kan kjæresten din se tilbake. Slike damer finnes ikke i V-Rally 3! Enorm grafikk, fine biler, store baner og nydelig musikk er ting jeg merket meg med en gang. Dette spillet er meget imponerende og veldig morsomt.

Du starter spillet og blir møtt av en liten filmsnutt sammen med musikk som passet meg utmerket.Her lager du din egen profil med navn og nasjonalitet. Du kan også velge utseende på profilen din, men dette er bare veldig små forandringer på ansiktet og merkes ikke når du sitter med hjelm og kjøredress inne i en bil.

Etter at profilen er ferdig og lagret skal du velge spille-modus: Quickrace, time attack eller championship (karrieremodus). De to første kan kjøres med 1-4 spillere. Vi starter med karrieremodus, siden jeg er alene hjemme. Du blir brakt inn på kontoret ditt og kan lese blant annet e-post her. Du har nå allerede fått fire stykker hvor tre av disse er fra forskjellige produsenter som vil ha deg til en testkjøring for akkurat deres lag.

Produsentene varierer sterkt i vanskelighetsgrad og det gjør også antallet forsøk du får på å klare opptaksprøven. Lagene du kan kjøre for er Volkswagen (Polo), MG (ZR) eller Citroen (Saxo). Sistnevnte er vanskeligst og du har bare et forsøk. MG gir deg tre sjanser, mens hos Volkswagen har du uendelig. Dette er selvsagt laget slik fordi du skal få en myk start. De forskjellige lagene har satt seg mål for sesongen og blir du valgt som sjåfør er det din jobb å fullføre disse. Klarer du det ikke er det ikke sikkert du får fornyet kontrakten. Hvert løp består av flere deler og det kjøres vanligvis to stykker mellom hver gang du stopper i teltet for reparasjoner. Det er fire løp i en sesong for 1.6l bilene og seks for 2.0l bilene. Disse igjen er delt inn i 5 deler.

Multiplayer
Over til multiplayer. Du kan spille fra en til fire stykker og trenger bare en spake, siden ingen kjører samtidig i rally. Alle spillerne må ha sin egen profil, men det er også det eneste kravet. Det er masse tabeller og oversikter over dine rekorder, poeng og bragder gjennom spillet. Du kan også sammenligne to profiler og spillet regner ut poengsummer og kårer en vinner på slutten. Bra gjennomført! Dere kjører en etter en gjennom løpene på vanlig måte og må slå en ferdigsatt tid eller rekord for å låse opp nye utfordringer eller baner, biler etc. Du kan også sette sammen din egen utfordring og lagre denne.