Vanguard bruker Unreal-teknologi

Vanguard: Saga of Heroes er et MMORPG-spill som foregår i en fantasiverden lik den i EverQuest og andre rollespill. Sigil forteller at spillet vil inneholde en detaljert og interessant verden uten lastepauser mellom de ulike delene, et "meningsfullt" reisesystem samt et avansert system som styrer møter med monstre og liknende. Spillere skal kunne kjøpe hus og kjøretøy, og kunne følge en rekke spennende og ulike karrierer.

Nå har Sigil Games Online kunngjort at de benytter seg av Unreal-teknologien for å produsere spillets grafikk. Brad McQuaid forteller:

- Unreal-teknologien har latt oss konsentrere oss om å lage et spill i stedet for en spillmotor. Fra omtrent første dag av har artistene våre hatt mulighet til å putte visjonene deres inn i spillet og se hvordan de fungerer. Videre tok det ikke mer enn måneder før designerne våre fikk se ekte gameplay og fungerende teknologi. Det er helt essensielt for et produkt som Vanguard at artistene og designerne kan se resultatene av arbeidet deres så raskt som mulig.

Epic sin Tim Sweeney er fornøyd med samarbeidet med Sigil:

- Vi er svært glade for å kunne samarbeide med Sigil for å kombinere deres fantastiske design med vår ledende 3D-teknologi. Det er i stor grad folkene hos Sigil som er ansvarlige for populariteten MMORPG-sjangeren nyter i dag, og det er nesten skummelt å tenke på hva som kan oppnås når deres talent og Unreal-teknologiens fleksibilitet kombineres.

Kommentarer (2)

Forsiden akkurat nå

Til toppen