Warlords Battlecry II

På 80-tallet kom det første Warlords-spillet ut på Amiga. Den gangen var det et turn-based strategispill. Sent på 90-tallet kom Warlords Battlecry i butikkhyllene. Da hadde produsenten konvertert spillet til sanntidsstrategi. Etter nesten to år har SSG kommet med neste spill i serien: Warlords Battlecry II. Så får vi se om det svarer til forventningene som stilles til dagens strategispill.

Lokalt nettverk eneste mulighet
Du kan spille Warlords Battlecry II mot andre mennesker i multiplayer. Jeg forsøkte dette over Ubi Softs egen multiplayer-server på Internett, men til min forskrekkelse var det ingen å spille mot! Du kan selvfølgelig spille det over lokalt nettverk, men dette ble ikke prøvd ut, grunnet mangel på testkaniner. Derfor vil jeg ikke anbefale Warlords Battlecry II for de som er ute etter mange timer med vill multiplayer-action.

Warlords Battlecry II har skuffet meg på flere forskjellige punkter. Singleplayer-delen er katastrofalt kjedelig, Hovedsaklig fordi det er mangel på en historie som kan drive deg videre i jakten på herredømme over Etheria. Skirmish kan være en grei spillopplevelse, men man blir fort lei. Mitt forsøk på å spille over Internett ble ingen suksess, så for de uten lokalt nettverk eller spillelystne venner blir dette umulig. Grafikken er for utdatert med elendige effekter mens lyden er midt på treet. Musikken er avslappende å lytte til samtidig som den skaper en god stemning. Warlords Battlecry II er et dårlig valg innen strategispill-sjangeren. Istedet for å bruke penger på dette spillet, burde du heller investere i et spill som Starcraft eller Red Alert 2.