Turneringer

Telenorligaen: Kvalifisering til Rocket League (2. divisjon)

  • 15. januar - 12:00
  • Rocket League
  • PC
  • 3v3
  • Dobbelutslag
  • Turneringen er ferdig
  • Offisiell turnering
  • Alle spillere må følge reglene som gjelder for alle turneringer på Gamer.no.
  • Alle lag må sjekke inn i forkant av turneringen for å bekrefte at de er til stede.

NB, tillegg til reglene:
"Det er ikke tillatt å bruke Proton Boost i turneringen fordi det i enkelte tilfeller kan forårsake framedrops for motstanderen"

Dette er kvalifiseringen til 2. divisjon av Telenorligaen. De åtte beste lagene blir kvalifisert. De som ryker ut av kvalifiseringen kan melde seg opp i kvalifiseringen for 3. divisjon, hvis ikke havner man på nederste nivå.

Både Windows- og PlayStation 4-spillere kan delta, men alle lag må være registrert som Windows-lag i databasen for å kunne være med.

Turneringen benytter Gamer.no sitt generelle regelsett. Hvis noen av reglene under er i konflikt med reglene på Gamer.no, så er det reglene under som gjelder. 

Trenger du et lag å delta med? Prøv Spillermarkedet »

Praktisk informasjon og regler:

  • Match time = 5 minutes
  • Kun disse kartene kan benyttes: DFH Stadium, Urban Central, Mannfield, Utopia Coliseum og Beckwith Park
  • Turneringen spilles med dobbeltutslag. Det betyr at dersom laget ditt taper en kamp får dere en ekstra sjanse i en taperpulje (nedre turneringstre)
  • Kampene spilles best av tre hele veien, bortsett fra de avgjørende kampene som sikrer plass. De spilles best av fem
  • Innsjekking åpner 11:00 og stenger 11:30. De som ikke sjekker inn i tide får IKKE delta i turneringen
  • Alle spillere må være registrert på laget før turneringsstart for å kunne benyttes. Lagene kan bytte ut spillere mellom hver runde i turneringen, så lenge spillerne ble registrert i troppen før turneringsstart
  • To av tre spillere må være norske statsborgere
  • Alle spillere har ansvar for sin egen internettkobling. Om en eller to spillere mister tilkoblingen under en omgang så spilles denne videre frem til spilleren(e) som mistet tilkoblingen får koblet seg til serveren igjen. Om alle spillere på et lag mister tilkoblingen så vinner motstanderlaget omgangen. En kamp består av inntil 5 omganger.
  • Alle kamper spilles på nettet og de spilles fortløpende til turneringen er ferdig samme dag
  • Lag står selv ansvarlig for å følge med på turneringstreet slik at de er klare når dere har fått en motstander. Dersom motstanderlaget ikke møter opp 15 minutter etter at kampen er satt opp, og dere ikke får tak i dem på kampsiden eller i spillet, melder dere fra om dette på kampsiden. Dere vil da vinne på walkover
  • Bruk alltid kampens kommentarfelt for kampavvikling og kommunikasjon
  • Begge lag har ansvar for og skal rapportere inn kampresultatet umiddelbart etter at den er ferdigspilt
  • Ved problemer/spørsmål underveis, før eller etter kampen, brukes «kontakt admin»-knappen på kampsidene
  • Lagre opptak/skjermbilde etter hver kamp i tilfelle det oppstår uenigheter. Skjermbildene bør inneholde både lagoppstilling og resultat
  • Dersom man ønsker å bruke andre farger på lagene enn det som er standard, så skal dette avtales på forhånd
  • Alle anklager om juks skal være veldokumenterte. En hver forespørsel om demo(er) skal inneholde en god begrunnelse, samt tidspunkt for når i spillet hendelsen(e) fant sted. Dersom slik minimumsdokumentasjon ikke foreligger, blir saken henlagt
  • Administratorer kan velge å se nøye på jukseanklager først etter at turneringen er overstått. Dette for å sikre at andre lag ikke må vente på en omfattende etterforsking

Slik setter du opp en privat kamp i Rocket League:

  1. En av spillerne lager en privat kamp ved å først velge «play online»
  2. Velg «create private match»
  3. Pass på at «joinable by» er satt til «name/password». Lag et navn og passord
  4. Del navn og passord med motstanderlaget, for eksempel i kommentarfeltet på kampsiden
  5. Spillere kan bli med i den private kampen ved å velge «play online» => «join private match»
  6. Skriv inn navn og passord som du får fra den spilleren som har opprettet den private kampen
Til toppen