– Det var ikke jakten på perfeksjon

– Det var ikke jakten på perfeksjon

Denne artikkelen ble opprinnelig publisert på nettstedet Spillverket, og er ikke skrevet av redaksjonen i Gamer.no. Spillverket ble slått sammen med Gamer.no den 12. januar 2011, og vi har lagt ut artikkelarkivet som en tjeneste for gamle og nye lesere. Les mer

Duke Nukem Forever har antakelig hatt den lengste utviklingtiden i spillhistorien. Spillet ble først påbegynt i 1997 og har siden den gang gjennomgått en endeløs serie av utsettelser.

Den mest ønskelige årsaken til slike forsinkelser er jo gjerne jakten på det perfekte sluttresultatet, men dette er visstnok ikke hovedårsaken bak Duke Nukem Forever-skjebnen ifølge designeren av spillet, George Broussard.

– Jeg skulle ønske det var et enkelt eller dramatisk svar på hvorfor det tok så lang tid, men det er det ikke. Det ble bare aldri ferdig. Vi hadde mange vanskeligheter underveis. Det var ingen jakt på perfeksjon som en tullete artikkel i Wired (teknologimagasin, red.anm.) antydet i fjor, sa Broussard i et intervju med Maximum PC nylig

Derimot skal det ha vært den stadige byttingen og modifiseringen av grafikk -og fysikkmotorer som utgjorde mesteparten av hindringene.

– Jeg tror det som ødela mest for oss var lisensiering av motorer og det at vi prøvde å forandre dem for mye, sa utvikleren.

Alle problemene vil imidlertid ha liten betydning for det endelige produktet, for nesten hele spillet slik det eksisterer i dag ble utviklet i perioden 2007-2009, ifølge Broussard.

Duke Nukem Forever gjøres ferdig av Gearbox Software, som overtok etter at 3DRealms forlot prosjektet i 2009. Det finnes fremdeles ingen lanseringsdato, men spillet skal slippes en gang i løpet av 2011.

Les også: Lenge leve Duke Nukem
Les også: Duke Nukem nekter å dø
Les også: Har Duke fått et nytt hjem?

(via VG247, 1Up)

Kommentarer (9)

Forsiden akkurat nå

Til toppen