«Revolusjonerende» Prince of Persia-partner

Tidskontroll fjernet

Ubisoft har byttet ut tidskontrollen med en partner som er med deg gjennom hele spillet.

Tidlig denne måneden dukket det opp en haug av detaljer om det kommende Prince of Persia-spillet, men det var én sentral ting Ubisoft ikke ville røpe noe om. Nå ser det ut som også denne har blitt avduket, på arrangementet Ubidays.

Se prinsen i aksjon

Vis større

Se den nye prinsen i aksjon

Stikkord:
  • action
  • eventyr
  • spill
  • xbox 360
  • pc
  • playstation 3
  • prince of persia


Det nye Prince of Persia-spillet dropper nemlig tidskontroll-gameplayet fra den forrige trilogien (som startet med Sands of Time). I stedet vil fokuset være på en ikke-spillbar medhjelper som vil være med gjennom hele spillet.

Denne medhjelperen heter Elika, og Ubisoft forteller at hun vil integreres i alle spillets gameplayelementer. Hun vil hjelpe deg å bekjempe fiendene både gjennom nærkamp, samarbeidsangrep og magiske angrep på din ordre. I tillegg vil hun hjelpe med gåteløsningen.

Ubisoft beskriver den kunstige intelligensen bak Elika som revolusjonerende, og forteller at hun vil være like viktig for gameplayet som tidskontrollen i den forrige trilogien.

Elika styres i utgangspunktet av datamaskinen, men du kan også gi henne ordre, for eksempel om du vil igangsette et samarbeidsangrep eller ha hjelp til å utføre et akrobatisk hopp.

Passbildet til Elika.

Elika beskrives som en uavhengig og sterk kvinne som ikke trenger prinsens beskyttelse. I tillegg til å være en ren gameplaymessig støttespiller, vil hun og prinsen knytte et tett bånd i løpet av spillet.

Ubisoft forteller at figuren hennes er inspirert av Elisabeth Swann fra Pirates of the Caribbean, Padmé Amidala fra Star Wars og Arwen fra Ringenes Herre.

Prince of Persia kommer til Xbox 360, PS3 og PC denne julen. Utviklingen foregår hos teamet bak Assassin's Creed. I tillegg til den store versjonen utvikles et separat spill for DS.

Siste fra forsiden