Arkiv

Fant 143 artikler med artikkeltype Kommentar [fjern]

Tittel Dato

KOMMENTAR: Netflix' The Witcher The Witcher fikk ingen Emmy-nominasjoner, uten at det gjør noe

Netflix' fantasy-yndling har allerede vunnet den gjeveste prisen av alle.

KOMMENTAR: Neste generasjon Kva er det Microsoft og Sony held på med?

Det er den mest pinlege opptrappinga til ny konsollgenerasjon nokon sinne.

KOMMENTAR: Lyddesign i Doom Eternal Lyddesignet i Doom Eternal er genialt

Samspelet mellom lyd og bilete i nye Doom er rett og slett glimrande.

KOMMENTAR: Xbox vs. PlayStation Sony vann, Microsoft tapte. Men no kan Xbox gjere comeback

Ein ny strategi frå Microsoft gjer at vinden fort kan snu i den neste generasjonen av konsollkrigen.

KOMMENTAR: Playerunknown's Battlegrounds Hvor har du blitt av, PUBG?

Battle royale-spillet beveger seg stadig vekk fra alt som gjorde det spennende i utgangspunktet.

KOMMENTAR: Er dette framleis CoD? Call of Duty i identitetskrise

Serien lånar spelmekanismar frå både den eine og den andre, og mistar litt av særpreget.

KOMMENTAR: Apex Legends – solo – Apex Legends fungerer ikke som solo-spill

EAs populære battle royale-variant mister alt som gjør det unikt når man spiller alene.

KOMMENTAR: World of Warcraft Classic Akkurat som i 2005, ja

Mine første timer med World of Warcraft Classic var en tro kopi av tiden i 2005.

KOMMENTAR: World of Warcraft Classic Tilbake til opprinnelsen

Å spille World of Warcraft Classic blir som å reise tilbake til en svunnen tid.

KOMMENTAR: De som takket nei til E3 Det spilte egentlig ingen rolle at Sony ikke ble med på E3 2019

Hverken vi eller Sony tapte noe særlig på at selskapet ikke dukket opp i år

KOMMENTAR: Xbox på E3 2019 E3 2019: Microsoft la frem en modig visjon for dataspill i årene som kommer

De har likevel en lang vei å gå for å komme dit.

KOMMENTAR: Bergens Tidende på villspor Kunnskapslause og polariserande spissformuleringar

BT-kommentator meiner dataspel og e-sport er idrettens fiende, uten gode argument.

KOMMENTAR: Epic Games Store og den nye plattformkrigen En krampaktig, påtvungen og uelegant måte å drive butikk på

Epic Games velger bort skalpellen til fordel for brekkjernet i sitt forsøk på å konkurrere med Steam.

KOMMENTAR: Vanskegrad i FromSoftware-spel Treng Sekiro og SoulsBorne-spel ein «easy»-modus?

KOMMENTAR: Refleksjon før Telenorligaen 2019 Mine tanker etter Telenorligaen 2018

Mathias Hynne evaluerer årets sesonger av Telenorligaen.

KOMMENTAR: Fremtidens spill Microsoft vil bli spillenes Netflix

Strømming og nettskyen kan endre spillmarkedet, men små utviklere har kanskje mest å tape.

KOMMENTAR: Dobbeltmoralen bak Red Dead Redemption 2-responsen Når drømmen om realisme i spill viser seg å være uønsket

Er Rockstars nye storsatsing for realistisk, til det punktet hvor det ikke lenger er «gøy» å spille det?

KOMMENTAR: Dataspel i mikrokosmos Red Dead Redemption 2 bommar på prologsekvensen

Dei første timane fokuserer meir på teskei-mating av forteljinga enn utforskinga eg ønskjer å gjere.

KOMMENTAR: Spill og politikk Spillkulturen gjennomgår en utviklingsfase. Slik blir det bråk av

Spillmediet er i en stadig utvikling, og spesielt én type reaksjon viser seg gang på gang.

KOMMENTAR: Call of Duty: Black Ops 4 på PC Er Treyarch redd for at folk skal ha for mykje moro?

Utviklaren er for treig på avtrekkaren med innhald som burde vore til stades ved slepp.

KOMMENTAR: Dataspillene som går tapt Spillhistorien er i fare

Spill er kultur. Men akkurat nå er det de såkalte «piratene» som leder an i å ta vare på vår digitale arv.

KOMMENTAR: Overgangsreglene i Telenorligaen I en profesjonell liga må man kunne kreve litt av deltakerne

Steng overgangsvinduet én uke før seriestart, og hold det stengt en god stund.

KOMMENTAR: No Man's Sky NEXT En enorm oppdatering, men er det egentlig nok?

Hello Games har i hvert fall ikke ligget på latsiden, det er helt sikkert.

KOMMENTAR: Trenger vi egentlig nyversjoner? – Ja, det er vits å restaurere gamle spill

Joachim Froholt svarer på leserinnlegget om nyversjoner.

KOMMENTAR: Sjølvrealisering via speling Kva betyr eigentleg dataspel for oss?

Mikkjell ser tilbake på dagen han kjøpte sine første dataspel.

KOMMENTAR: Entelechy-skandalen Entelechy-skandalen var fryktelig, men hvordan kan vi arbeide i tiden fremover?

Alle har et ansvar for at dette ikke skal skje, mener vår skribent Kristian Fjeld.

KOMMENTAR: Representasjon i dataspel Tolar du ikkje homofili i spel, er det på tide å opna auga

Det er ikkje "politisk korrekt" berre fordi du ikkje likar det.

KOMMENTAR: Xbox på E3 Slik skal Xbox overta konsolltronen

På E3-konferansen sin la Microsoft frem imponerende planer for fremtiden, men klarer de å omstille seg raskt nok?

KOMMENTAR: E3 og markedsføring Tolv PR-fraser vi er dømt til å høre på årets E3-messe

Noen har vi hørt hundre ganger før, andre er ekstra relevant akkurat i år.

KOMMENTAR: Manglande innovasjonsevne i storspelindustrien Eg er luta lei av å oppleve dei same storspela gong på gong

God of War viser vegen for nyskaping i spelindustrien.

KOMMENTAR: Nazisme i spill Er det riktig å endre historien for inkluderingens skyld?

Andreas setter spørsmål ved det etiske rundt fremstillingen av nazismen og andre verdenskrig i fjorårets største spill.

KOMMENTAR: NRKs dekning av ESL Pro League Hva nå, NRK?

NRKs storproduksjon rundt ESL Pro League viste høy faglig kvalitet. Nå må de se til grasrota.

KOMMENTAR: Ti år med Assassin's Creed Fra Levanten til Egypt på ti år

Vi mimrer og gjør oss noen tanker rundt den verdenskjente spillserien.

KOMMENTAR: Kvinner og spill Dette var teit, Sony

Ikke alle vitser burde komme på trykk.

KOMMENTAR: Spillprisenes uheldige rykte Er spill en dyr hobby, eller setter vi for liten pris på spillopplevelser nå til dags?

Samtidens spillindustri er på mange måter mer generøs enn den har vært tidligere opp gjennom historien.

KOMMENTAR: «Loot crate»-debatten Kor langt kan utgivarane gå før me seier stopp?

Det er på tide å sette foten ned.

KOMMENTAR: Total War-serien har forlatt røttene sine De beste Total War-spillene kom faktisk for over ti år siden

Hva var det som gjorde Rome og Medieval 2 så ufattelig gode?

KOMMENTAR: Er spill kunst? – Nietzsche og Hideo Kojima ville hatt mye å snakke om

Den gamle kunstdiskusjonen har for lenge gått i sirkler på overflaten.

KOMMENTAR: Bethesdas Creation Club – Creation Club er ein fiasko

Skivebom for Bethesdas nye versjon av betalte modifikasjonar til Fallout 4 og Skyrim.

KOMMENTAR: Hvor blir det av den norske versjonen av Dreamfall Chapters?

Red Thread Games har vært mistenkelig stille rundt dette de siste årene.

KOMMENTAR: Filmklippenes rett Er mellomsekvensens tid snart over?

Spillskapere som Shigeru Miyamoto og Ken Levine har lenge utfordret det vanlige irritasjonsmomentet.

KOMMENTAR: Å skille kunsten fra kunstneren Kan et spill ødelegges av skaperens verdisyn?

Bør opplevelsen av et spill påvirkes av skaperens holdninger?

KOMMENTAR: Nintendo på E3 Vi fikk se et nytt Nintendo på E3 i år

Årets E3-messe lover godt for både Switch og Nintendo.

KOMMENTAR: Konsollkrigen tilspisses Xbox One X virker som en kraftplugg, men har ett stort problem

KOMMENTAR: Håp for Call of Duty: WWII Dette treng fleirspelaren til Call of Duty: WWII for å lukkast

Sledgehammer Games må ta spelet tilbake til seriens røter.

KOMMENTAR: Farvel til Dark Souls En av tiårets viktigste spillserier takker for seg

Vi tar farvel med Dark Souls som i sin levetid har blitt en institusjon, og en målestokk for moderne action- og rollespill.

KOMMENTAR: Kan Telenorligaen bli bedre? Bør man endre formatet på Telenorligaen?

Kenneth tror en endring kan øke trafikken, aktiviteten blant deltakerne og gi mer stabilitet.

KOMMENTAR: Historieformidlinga i Dark Souls og Bloodborne «SoulsBorne»-seriens geniale formidling

Slik har FromSoftware skapt eit unikt eigarskapsforhold mellom spelar og spel.

KOMMENTAR: Remaster-spill Å kunne tilby nye opplevelser er selveste kjernen i Remaster-trenden

Å kunne gjenoppleve gamle perler i ny drakt og med nye muligheter er så godt som unikt for spillbransjen.

KOMMENTAR: Fugl føniks fra asken Slik reddet Resident Evil 7 en serie som har gått på snørra

Vi ser på hva Capcom gjorde så veldig riktig denne gangen.

Fant 143 artikler. Viser 1–50.

Til toppen