Arkiv

Fant 143 artikler med artikkeltype Kommentar [fjern]

Tittel Dato

KOMMENTAR: Er spill kunst? – Nietzsche og Hideo Kojima ville hatt mye å snakke om

Den gamle kunstdiskusjonen har for lenge gått i sirkler på overflaten.

Les – Nietzsche og Hideo Kojima ville hatt mye å snakke om

KOMMENTAR: Bethesdas Creation Club – Creation Club er ein fiasko

Skivebom for Bethesdas nye versjon av betalte modifikasjonar til Fallout 4 og Skyrim.

Les – Creation Club er ein fiasko

KOMMENTAR: Hvor blir det av den norske versjonen av Dreamfall Chapters?

Red Thread Games har vært mistenkelig stille rundt dette de siste årene.

Les Hvor blir det av den norske versjonen av Dreamfall Chapters?

KOMMENTAR: Filmklippenes rett Er mellomsekvensens tid snart over?

Spillskapere som Shigeru Miyamoto og Ken Levine har lenge utfordret det vanlige irritasjonsmomentet.

Les Er mellomsekvensens tid snart over?

KOMMENTAR: Å skille kunsten fra kunstneren Kan et spill ødelegges av skaperens verdisyn?

Bør opplevelsen av et spill påvirkes av skaperens holdninger?

Les Kan et spill ødelegges av skaperens verdisyn?

KOMMENTAR: Nintendo på E3 Vi fikk se et nytt Nintendo på E3 i år

Årets E3-messe lover godt for både Switch og Nintendo.

Les Vi fikk se et nytt Nintendo på E3 i år

KOMMENTAR: Konsollkrigen tilspisses Xbox One X virker som en kraftplugg, men har ett stort problem

Les Xbox One X virker som en kraftplugg, men har ett stort problem

KOMMENTAR: Håp for Call of Duty: WWII Dette treng fleirspelaren til Call of Duty: WWII for å lukkast

Sledgehammer Games må ta spelet tilbake til seriens røter.

Les Dette treng fleirspelaren til Call of Duty: WWII for å lukkast

KOMMENTAR: Farvel til Dark Souls En av tiårets viktigste spillserier takker for seg

Vi tar farvel med Dark Souls som i sin levetid har blitt en institusjon, og en målestokk for moderne action- og rollespill.

Les En av tiårets viktigste spillserier takker for seg

KOMMENTAR: Kan Telenorligaen bli bedre? Bør man endre formatet på Telenorligaen?

Kenneth tror en endring kan øke trafikken, aktiviteten blant deltakerne og gi mer stabilitet.

Les Bør man endre formatet på Telenorligaen?

KOMMENTAR: Historieformidlinga i Dark Souls og Bloodborne «SoulsBorne»-seriens geniale formidling

Slik har FromSoftware skapt eit unikt eigarskapsforhold mellom spelar og spel.

Les «SoulsBorne»-seriens geniale formidling

KOMMENTAR: Remaster-spill Å kunne tilby nye opplevelser er selveste kjernen i Remaster-trenden

Å kunne gjenoppleve gamle perler i ny drakt og med nye muligheter er så godt som unikt for spillbransjen.

Les Å kunne tilby nye opplevelser er selveste kjernen i Remaster-trenden

KOMMENTAR: Fugl føniks fra asken Slik reddet Resident Evil 7 en serie som har gått på snørra

Vi ser på hva Capcom gjorde så veldig riktig denne gangen.

Les Slik reddet Resident Evil 7 en serie som har gått på snørra

KOMMENTAR: Om spill og agenda Spill og agenda er ting som rett og slett lever side om side

Intoleranse, hat og fremmedfrykt hører hjemme i fortiden.

Les Spill og agenda er ting som rett og slett lever side om side

KOMMENTAR: Spillselskapene forsinker anmeldelser med vilje

Spillutgiverne har mye å tjene på at du ikke får lese anmeldelser før du kjøper.

Les Spillselskapene forsinker anmeldelser med vilje

KOMMENTAR: Nintendo Switch Nintendo Switch endrer spillereglene

Nintendo er på rett vei med Switch. Spørsmålet er om de sparker bein på seg selv underveis.

Les Nintendo Switch endrer spillereglene

KOMMENTAR: Final Fantasy XV Ser ingen at Final Fantasy XV er fundamentalt ødelagt?

Andreas lurer på hva i alle dager som skjedde under utviklingen.

Les Ser ingen at Final Fantasy XV er fundamentalt ødelagt?

KOMMENTAR: Nintendo Switch – hva må til? Våger vi å tro på Nintendo?

Med den nye Switch-konsollen spiller Nintendo ut alle sine beste kort på én gang, men er det nok?

Les Våger vi å tro på Nintendo?

KOMMENTAR: Kickstarter og hype Spillindustrien markedsfører seg selv ihjel

Samtidig har uavhengige, folkefinansierte spill blitt foregangsfigurer for en usunn markedskultur.

Les Spillindustrien markedsfører seg selv ihjel

KOMMENTAR: Nintendo NX Nintendo bør ikke prøve å konkurrere med Sony og Microsoft

Alle tjener på at Nintendo går sin egen vei med sin neste konsoll.

Les Nintendo bør ikke prøve å konkurrere med Sony og Microsoft

KOMMENTAR: Pokémon Go Hemmeligheten bak Pokémon-suksessen

Pokémon Go er et dårlig spill. Alt annet gjør det derimot veldig, veldig riktig.

Les Hemmeligheten bak Pokémon-suksessen

KOMMENTAR: Nå kommer spillkvinnene Endelig våger spillbransjen å satse på kvinnelige spillfigurer

Både bransjen og spillerne har godt av mer mangfold.

Les Endelig våger spillbransjen å satse på kvinnelige spillfigurer

KOMMENTAR: Project Scorpio / PlayStation Neo Oppgraderte konsoller er en positiv utvikling

Kraftigere versjoner av PlayStation 4 og Xbox One er på vei og det er bra for konsollspillere.

Les Oppgraderte konsoller er en positiv utvikling

KOMMENTAR: Norsk e-sport Jeg slutter som prosjektleder for e-sporten på Gamer.no

For å forstå dette valget, la meg i stedet fortelle hvorfor jeg begynte.

Les Jeg slutter som prosjektleder for e-sporten på Gamer.no

KOMMENTAR: Stemmeskuespill Å stemmelegge spillfigurer er en kreativ levevei på godt og vondt

Stemmeskuespill er ofte en utakknemlig jobb.

Les Å stemmelegge spillfigurer er en kreativ levevei på godt og vondt

KOMMENTAR: Vanskelige spill Kunsten å gjøre vanskelige spill interessante

Utfordrende spill har fått en betydelig renessanse, men har utviklere og utgivere har feil fokus?

Les Kunsten å gjøre vanskelige spill interessante

KOMMENTAR: HTC Vive HTC Vive er en utrolig opplevelse, men er dette virkelig fremtiden for spill?

På spillfronten kan VR-brillene møte en del utfordringer.

Les HTC Vive er en utrolig opplevelse, men er dette virkelig fremtiden for spill?

KOMMENTAR: Mobilisering og eigarskap i spelindustrien Dette er grunnen til at det er viktig å involvere spelaren

Med mobilisering har mange utviklarar funne oppskrifta på suksess.

Les Dette er grunnen til at det er viktig å involvere spelaren

KOMMENTAR: Nintendo i trøbbel Nintendo må gjøre noe for å snu den negative trenden

Tålmodigheten blant spillgigantens tilhengere begynner å renne ut.

Les Nintendo må gjøre noe for å snu den negative trenden

KOMMENTAR: Disney Infinity 3.0 Disney Infinity fanger Star Wars-følelsen på en helt unik måte

Det gjør det til noe av det beste innen Star Wars-spill.

Les Disney Infinity fanger Star Wars-følelsen på en helt unik måte

KOMMENTAR: Barnelatter og tenners gnissel Resirkulerte lydeffekter kan ødelegge selv de beste spill

Noen lyder kjenner du godt. Så godt at det kan bli ufrivillig komisk.

Les Resirkulerte lydeffekter kan ødelegge selv de beste spill

KOMMENTAR: Bethesdas kompromiss Hvorfor lar vi Bethesda slippe unna med «bugs» gang på gang?

Derfor tilgir vi Bethesda mens alle andre får svi.

Les Hvorfor lar vi Bethesda slippe unna med «bugs» gang på gang?

KOMMENTAR: Lei av spilling – Jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke spiller dataspill

Guttedrømmen om å bli spillanmelder begynner å slå sprekker.

Les – Jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke spiller dataspill

KOMMENTAR: Konsollkrigens neste offer Stadig flere eksklusive spill skader spillkulturen

Det vi før delte blir gradvis tatt fra oss.

Les Stadig flere eksklusive spill skader spillkulturen

KOMMENTAR: La meg få ta med meg lagringsfilene overalt Kan ikke alt bare være i «sync»?

Når jeg eier et spill på flere plattformer ønsker jeg å beholde lagringsfiler og progresjon overalt.

Les Kan ikke alt bare være i «sync»?

KOMMENTAR: Imponerende Xbox-konferanse Spennende fremtid for Xbox One

Microsoft vil bygge en komplett plattform, og angriper konkurrentene på alle fronter.

Les Spennende fremtid for Xbox One

KOMMENTAR: The Witcher 3-nedgraderingen Spill kommer alltid til å bli «nedgradert»

Du bør være skeptisk til PR-materialet.

Les Spill kommer alltid til å bli «nedgradert»

KOMMENTAR: Play it again, Scorpion Mortal Kombat X er skikkelig harry

Den tøffeste gutten i klassen har blitt en trist fyr som lever i fortida.

Les Mortal Kombat X er skikkelig harry

KOMMENTAR: Den formaliserte fremtiden Derfor husker «ingen» det norske laget eoLithic

Norsk e-sport er avhengig av et samspill mellom arrangørene, lagene og spillerne.

Les Derfor husker «ingen» det norske laget eoLithic

KOMMENTAR: Konkurransemiljøet trenger trygge rammer E-sporten i Norge må samles rundt et forbund

Miljøet vokser og arrangementene blir større. Nå trenger vi en organisasjon som dyrker gode holdninger.

Les E-sporten i Norge må samles rundt et forbund

KOMMENTAR: Fjerningen av Hatred fra Steam Problemet er ikke sensur, men markedsdominans

Med Steam har vi skapt nesten-monopolet vi lever i.

Les Problemet er ikke sensur, men markedsdominans

KOMMENTAR: StarCraft II World Championship Series 2014 Hvorfor er det kun ett land i StarCraft-VM?

WCS domineres av sør-koreanere, og Blizzard lar det skje.

Les Hvorfor er det kun ett land i StarCraft-VM?

KOMMENTAR: Non-Disclosure Agreements How unreasonable agreements prevent us from publishing early reviews of games

Non-Disclosure Agreements have become a major press ethical dilemma for Gamer.no.

Les How unreasonable agreements prevent us from publishing early reviews of games

KOMMENTAR: Taushetserklæringer Vanskelige avtaler hindrer oss i å anmelde storspillene i tide

Taushetserklæringene blir en stadig større presseetisk utfordring for Gamer.no.

Les Vanskelige avtaler hindrer oss i å anmelde storspillene i tide

REFLEKSJON: Hack 'n' Slash Jeg kan jo ikke fletta om programmering

Hack 'n' Slash har vært ekstra vanskelig å anmelde.

Les Jeg kan jo ikke fletta om programmering

REFLEKSJON: Spillanmeldelser Er spillanmeldelsen død?

Korrupt, skjev og subjektiv – om vi skal tro kritikerne i kommentarfeltet.

Les Er spillanmeldelsen død?

KOMMENTAR: Sony på E3 2014 Sony trakk det lengste strået

Publikumsfrieri fra PlayStation, men markedslederen snublet litt i den lange konferansen.

Les Sony trakk det lengste strået

KOMMENTAR: Microsoft på E3 2014 Microsoft gav fansen akkurat det de ville ha

På 90 minutter viste spillgiganten at de har lært av sine feil.

Les Microsoft gav fansen akkurat det de ville ha

KOMMENTAR: E-sport i Norge – E-sport har blitt gigantisk, men ikke i Norge

Hva må til for å gi konkurransespilling et løft her til lands?

Les – E-sport har blitt gigantisk, men ikke i Norge

KOMMENTAR: Den virkelige virtuelle fremtiden Derfor vil «Virtual Reality» revolusjonere også utenfor spillbransjen

Vi ser nærmere på fem områder der 3D-briller kan bli grensesprengende.

Les Derfor vil «Virtual Reality» revolusjonere også utenfor spillbransjen

Fant 143 artikler. Viser 1–50.

Til toppen