Arkiv

Fant 158 artikler med artikkeltype Kommentar [fjern]

Tittel Dato

KOMMENTAR: No Man's Sky NEXT En enorm oppdatering, men er det egentlig nok?

Hello Games har i hvert fall ikke ligget på latsiden, det er helt sikkert.

KOMMENTAR: Trenger vi egentlig nyversjoner? – Ja, det er vits å restaurere gamle spill

Joachim Froholt svarer på leserinnlegget om nyversjoner.

KOMMENTAR: Sjølvrealisering via speling Kva betyr eigentleg dataspel for oss?

Mikkjell ser tilbake på dagen han kjøpte sine første dataspel.

KOMMENTAR: Entelechy-skandalen Entelechy-skandalen var fryktelig, men hvordan kan vi arbeide i tiden fremover?

Alle har et ansvar for at dette ikke skal skje, mener vår skribent Kristian Fjeld.

KOMMENTAR: Representasjon i dataspel Tolar du ikkje homofili i spel, er det på tide å opna auga

Det er ikkje "politisk korrekt" berre fordi du ikkje likar det.

KOMMENTAR: Xbox på E3 Slik skal Xbox overta konsolltronen

På E3-konferansen sin la Microsoft frem imponerende planer for fremtiden, men klarer de å omstille seg raskt nok?

KOMMENTAR: E3 og markedsføring Tolv PR-fraser vi er dømt til å høre på årets E3-messe

Noen har vi hørt hundre ganger før, andre er ekstra relevant akkurat i år.

KOMMENTAR: Manglande innovasjonsevne i storspelindustrien Eg er luta lei av å oppleve dei same storspela gong på gong

God of War viser vegen for nyskaping i spelindustrien.

KOMMENTAR: Nazisme i spill Er det riktig å endre historien for inkluderingens skyld?

Andreas setter spørsmål ved det etiske rundt fremstillingen av nazismen og andre verdenskrig i fjorårets største spill.

KOMMENTAR: NRKs dekning av ESL Pro League Hva nå, NRK?

NRKs storproduksjon rundt ESL Pro League viste høy faglig kvalitet. Nå må de se til grasrota.

KOMMENTAR: Ti år med Assassin's Creed Fra Levanten til Egypt på ti år

Vi mimrer og gjør oss noen tanker rundt den verdenskjente spillserien.

KOMMENTAR: Kvinner og spill Dette var teit, Sony

Ikke alle vitser burde komme på trykk.

KOMMENTAR: Spillprisenes uheldige rykte Er spill en dyr hobby, eller setter vi for liten pris på spillopplevelser nå til dags?

Samtidens spillindustri er på mange måter mer generøs enn den har vært tidligere opp gjennom historien.

KOMMENTAR: «Loot crate»-debatten Kor langt kan utgivarane gå før me seier stopp?

Det er på tide å sette foten ned.

KOMMENTAR: Total War-serien har forlatt røttene sine De beste Total War-spillene kom faktisk for over ti år siden

Hva var det som gjorde Rome og Medieval 2 så ufattelig gode?

KOMMENTAR: Er spill kunst? – Nietzsche og Hideo Kojima ville hatt mye å snakke om

Den gamle kunstdiskusjonen har for lenge gått i sirkler på overflaten.

KOMMENTAR: Bethesdas Creation Club – Creation Club er ein fiasko

Skivebom for Bethesdas nye versjon av betalte modifikasjonar til Fallout 4 og Skyrim.

KOMMENTAR: Hvor blir det av den norske versjonen av Dreamfall Chapters?

Red Thread Games har vært mistenkelig stille rundt dette de siste årene.

KOMMENTAR: Filmklippenes rett Er mellomsekvensens tid snart over?

Spillskapere som Shigeru Miyamoto og Ken Levine har lenge utfordret det vanlige irritasjonsmomentet.

KOMMENTAR: Å skille kunsten fra kunstneren Kan et spill ødelegges av skaperens verdisyn?

Bør opplevelsen av et spill påvirkes av skaperens holdninger?

KOMMENTAR: Nintendo på E3 Vi fikk se et nytt Nintendo på E3 i år

Årets E3-messe lover godt for både Switch og Nintendo.

KOMMENTAR: Konsollkrigen tilspisses Xbox One X virker som en kraftplugg, men har ett stort problem

KOMMENTAR: Håp for Call of Duty: WWII Dette treng fleirspelaren til Call of Duty: WWII for å lukkast

Sledgehammer Games må ta spelet tilbake til seriens røter.

KOMMENTAR: Farvel til Dark Souls En av tiårets viktigste spillserier takker for seg

Vi tar farvel med Dark Souls som i sin levetid har blitt en institusjon, og en målestokk for moderne action- og rollespill.

KOMMENTAR: Kan Telenorligaen bli bedre? Bør man endre formatet på Telenorligaen?

Kenneth tror en endring kan øke trafikken, aktiviteten blant deltakerne og gi mer stabilitet.

KOMMENTAR: Historieformidlinga i Dark Souls og Bloodborne «SoulsBorne»-seriens geniale formidling

Slik har FromSoftware skapt eit unikt eigarskapsforhold mellom spelar og spel.

KOMMENTAR: Remaster-spill Å kunne tilby nye opplevelser er selveste kjernen i Remaster-trenden

Å kunne gjenoppleve gamle perler i ny drakt og med nye muligheter er så godt som unikt for spillbransjen.

KOMMENTAR: Fugl føniks fra asken Slik reddet Resident Evil 7 en serie som har gått på snørra

Vi ser på hva Capcom gjorde så veldig riktig denne gangen.

KOMMENTAR: Om spill og agenda Spill og agenda er ting som rett og slett lever side om side

Intoleranse, hat og fremmedfrykt hører hjemme i fortiden.

KOMMENTAR: Spillselskapene forsinker anmeldelser med vilje

Spillutgiverne har mye å tjene på at du ikke får lese anmeldelser før du kjøper.

KOMMENTAR: Nintendo Switch Nintendo Switch endrer spillereglene

Nintendo er på rett vei med Switch. Spørsmålet er om de sparker bein på seg selv underveis.

KOMMENTAR: Final Fantasy XV Ser ingen at Final Fantasy XV er fundamentalt ødelagt?

Andreas lurer på hva i alle dager som skjedde under utviklingen.

KOMMENTAR: Nintendo Switch – hva må til? Våger vi å tro på Nintendo?

Med den nye Switch-konsollen spiller Nintendo ut alle sine beste kort på én gang, men er det nok?

KOMMENTAR: Kickstarter og hype Spillindustrien markedsfører seg selv ihjel

Samtidig har uavhengige, folkefinansierte spill blitt foregangsfigurer for en usunn markedskultur.

KOMMENTAR: Nintendo NX Nintendo bør ikke prøve å konkurrere med Sony og Microsoft

Alle tjener på at Nintendo går sin egen vei med sin neste konsoll.

KOMMENTAR: Pokémon Go Hemmeligheten bak Pokémon-suksessen

Pokémon Go er et dårlig spill. Alt annet gjør det derimot veldig, veldig riktig.

KOMMENTAR: Nå kommer spillkvinnene Endelig våger spillbransjen å satse på kvinnelige spillfigurer

Både bransjen og spillerne har godt av mer mangfold.

KOMMENTAR: Project Scorpio / PlayStation Neo Oppgraderte konsoller er en positiv utvikling

Kraftigere versjoner av PlayStation 4 og Xbox One er på vei og det er bra for konsollspillere.

KOMMENTAR: Norsk e-sport Jeg slutter som prosjektleder for e-sporten på Gamer.no

For å forstå dette valget, la meg i stedet fortelle hvorfor jeg begynte.

KOMMENTAR: Stemmeskuespill Å stemmelegge spillfigurer er en kreativ levevei på godt og vondt

Stemmeskuespill er ofte en utakknemlig jobb.

KOMMENTAR: Vanskelige spill Kunsten å gjøre vanskelige spill interessante

Utfordrende spill har fått en betydelig renessanse, men har utviklere og utgivere har feil fokus?

KOMMENTAR: HTC Vive HTC Vive er en utrolig opplevelse, men er dette virkelig fremtiden for spill?

På spillfronten kan VR-brillene møte en del utfordringer.

KOMMENTAR: Mobilisering og eigarskap i spelindustrien Dette er grunnen til at det er viktig å involvere spelaren

Med mobilisering har mange utviklarar funne oppskrifta på suksess.

KOMMENTAR: Nintendo i trøbbel Nintendo må gjøre noe for å snu den negative trenden

Tålmodigheten blant spillgigantens tilhengere begynner å renne ut.

KOMMENTAR: Disney Infinity 3.0 Disney Infinity fanger Star Wars-følelsen på en helt unik måte

Det gjør det til noe av det beste innen Star Wars-spill.

KOMMENTAR: Barnelatter og tenners gnissel Resirkulerte lydeffekter kan ødelegge selv de beste spill

Noen lyder kjenner du godt. Så godt at det kan bli ufrivillig komisk.

KOMMENTAR: Bethesdas kompromiss Hvorfor lar vi Bethesda slippe unna med «bugs» gang på gang?

Derfor tilgir vi Bethesda mens alle andre får svi.

KOMMENTAR: Lei av spilling – Jeg får dårlig samvittighet når jeg ikke spiller dataspill

Guttedrømmen om å bli spillanmelder begynner å slå sprekker.

KOMMENTAR: Konsollkrigens neste offer Stadig flere eksklusive spill skader spillkulturen

Det vi før delte blir gradvis tatt fra oss.

KOMMENTAR: La meg få ta med meg lagringsfilene overalt Kan ikke alt bare være i «sync»?

Når jeg eier et spill på flere plattformer ønsker jeg å beholde lagringsfiler og progresjon overalt.

Fant 158 artikler. Viser 1–50.

Til toppen