Aggressive Inline

Aggressive Inline, ordet høres tøft ut, ikke sant? Det vi nå skal prøve å finne ut er om spillet er like tøft. Store baner, god grafikk, musikk, masse humor og morsomme oppdrag i hver bane er det som brukes for å lokke deg til å kjøpe dette spillet, men holder det mål? Det spørs selvsagt hvilke typer spill du liker eller om du syns det er gøy å gå på inline skøyter.

Så store baner og såpass bra grafikk må da kreve masse hardware? Tydeligvis ikke, siden spillet kjører fint på PS2. Det kan lugge litt i blant, men dette er ikke noe problem. PSOne har 25MHz prosessor, mens PS2 har hele 300MHz. Den som trodde at antall MHz bestemmer ytelse tar med andre ord veldig feil. Spillet har glimrende grafikk og det er masse detaljer rundt på de store banene. Enkelte baner bedre enn andre selvsagt, men alt i alt meget bra grafikk for å være et slikt spill. En flyplass, et museum, en by, bilfabrikk, fornøyelsespark og et filmstudio er noen av plassene du kan besøke i dette spillet. Alle banene har områder som er låst og disse krever at du finner en nøkkel for å komme inn.

Det er selvsagt også masse oppdrag du må gjennomføre for å samle opp poeng. Poeng bruker du for å komme videre i spillet ved at du låser opp nye baner, nye deler å bruke i editoren og filmer til hver bane. Du kan kjøre ut av banene på enkelte plasser, men blir da sendt tilbake igjen. Du kan henge deg bakpå biler, eller "scitche" som det heter, for å komme deg kjapt rundt. Oppdragene kan være alt fra å hente tilbake tre papegøyer som en kokk på et hustak har mistet, til å henge bakpå en buss.

Noen ting går igjen på hver bane, men det er uansett nok variasjon og humor til at det ikke blir kjedelig. "Grind" en robotarm, lyktestolper i et lyskryss, ryggen til en dinosaur, ollie fra taket på en vaktbu eller henge etter et fly i lav høyde. Går du lei av banene som allerede er i spillet kan du med editoren lett lage dine egne parker. Dette gjøres på samme måte som i Tony Hawk's Pro Skater. Du velger ferdige biter, roterer og plasserer disse på stor tom "parkeringsplass". Her kan du velge forskjellige tema, basert på banene som finnes fra før. Alle banene du laget lagres på minnekortet og kan lastes inn hvor som helst. Ta med deg din egen bane over til kameratene og last den over til deres minnekort. Har du den tøffeste parken i byen?