Bayonetta-studio tolker Metal Gear

Metal Gear Rising: Revengeance er noe helt annet enn det serien har vært.

Metal Gear Rising har sett ut som noe helt annet enn seriens tidligere krumspring siden videoen som ble vist på E3 i år. Etter at spillet fremvist på nytt under Spike VGAs i helgen, ser det kun ut til å være mer radikalt enn antatt.

Vi vet fra før av at det er hovedpersonen fra Metal Gear Solid 2, Raiden, som også tar styringa i Rising. Videre vet vi at spillet i stor grad dreier seg om ivrige sverdkamper. I helgen ble det klart at det kommende spillet har fått en ekstratittel og nå bærer navnet Metal Gear Solid Rising: Revengeance, og utvikles av Bayonetta-studioet Platinum Games.

Raiden er noe forandret.

Stilskifte

Sverdkampene ser ut til å være enda mer sentrale enn man lenge trodde, og i den tre minutter lange videoen du ser nederst (via Gamespot) bevitner vi at den blonde spesialsoldaten karnøfler andre supersoldater med overbevisning.

Spillet kan umiddelbart minne noe veldig om spill som Bayonetta, Ninja Gaiden og No More Heroes, og blander hurtige kombinasjonsangrep med digre bosskamper og store mengder gørr. Raiden kan for øvrig løfte gigantiske roboter og løpe på vegger og tak. Det er altså ikke mye som minner om hva Metal Gear-serien typisk har vært.

Selve produksjonen håndteres fortsatt av velkjente Hideo Kojima og selskapet hans, Kojima Productions. De har stått bak alle de foregående spillene i serien, som stort sett har hatt sniking som hovedpoeng.

Les også: Solid Snake kan få en ansiktsløftning
Les også: Metal Gear-skaper forfremmet

Siste fra forsiden