Bloodborne-feil gjør spillet lettere

Lar du spillet stå i 12 timer blir bossene betraktelig svakere.

Sony Computer Entertainment

Alle som har spilt Bloodborne kjenner til gledesrusen som følger en vellykket bosskamp. Gjentatte forsøk som endte i skuffelse blir glemt på et øyeblikk når det plutselig løsner og du lykkes med alt du gjør. Nå viser det seg at dersom du har spilt for lenge er det en veldig god grunn til at alt begynte å gå som smurt.

Reddit-brukeren «meatballz» har oppdaget en feil som gjør Bloodborne-bossene til kosebamser sammenlignet med hvordan de egentlig skal oppføre seg. Under en maratonøkt med spillet merket han at bossene brått ble lettere å beseire etter han hadde spilt i omtrent 12 timer.

Videoen viser hvordan Logarius egentlig skal oppføre seg. (Video: Bumble, YouTube)

Ensformige og forutsigbare

«Meatballz» har siden testet teorien ved å la Bloodborne stå på hele natten. Morgenen etter hadde alle bossene han utfordret mistet en eller flere av evnene sine, noe som gjør dem mer ensformige og derfor forutsigbare:

Etter 12 timer uten å skru av spillet blir Logarius betraktelig lettere. (Video: Bumble, YouTube)

– Logarius ble forvandlet fra en intens, magibrukende galning til en gammel mann som ikke gjorde annet enn å angripe med ljåen sin igjen og igjen, skriver meatballz om en av spillets vanskeligere bosser.

Flere Reddit-brukere melder om lignende resultater ved bruk av PlayStation 4-konsollens nye hvilemodusfunksjon. Om du ikke skrur av spillet helt, men setter konsollen i hvilemodus kan du også oppleve at Bloodborne ikke er like vanskelig når du gjenopptar spilløkten.

For å unngå feilen må du sørge for å skru av spillet med jevne mellomrom. Dersom den allerede har påvirket bossene i spillet ditt kan du starte Bloodborne på nytt for å tilbakestille vanskelighetsgraden.

Vi lot oss imponere av From Softwares nyeste spill.
Bloodborne kan bli den beste grunnen til å kjøpe PlayStation 4 »

Siste fra forsiden