Bloodborne-oppdatering skal redusere lastetider

From Software retter også opp feilen som gjør spillet lettere når du spiller for lenge.

Sony Computer Entertainment

Den neste Bloodborne-oppdateringen skal redusere lastetider og forbedre spillets ytelse, melder Masaaki Yamagiwa fra Sony Japan. På den offisielle PlayStation-bloggen skriver han at oppdateringen etter planen vil bli tilgjengelig senere denne måneden.

Siden lanseringen av Bloodborne i slutten av mars har spillet blitt kritisert for nettopp lastetidene. Vår anmelder opplevde lasteskjermene som altfor lange hver gang han reiste mellom to områder eller døde i spillet:

– Det kan øke frustrasjonen over dødsfall unødvendig mye når man vet at det kommer 20-30 sekunder med lasteskjerm i etterkant, skrev han.

Retter opp «unormal oppførsel»

I den nye oppdateringen blir ikke bossene plutselig lettere hvis du spiller for lenge.

I tillegg til å forbedre lastetider skal den kommende oppdateringen rette opp det Yamagiwa beskriver som unormal oppførsel i spillet. Forrige uke ble det oppdaget en feil som gjorde Bloodborne lettere dersom du spilte for lenge av gangen. Nå blir det altså slutt på å la spillet stå på over natten for å gjøre bosskampene mer overkommelige.

For å legge til rette for denne og fremtidige oppdateringer vil nettbasert spill bli utilgjengelig i korte perioder. Akkurat når dette blir vil Sony komme tilbake til når oppdateringen er klar, men de håper å finne et tidspunkt som forstyrrer så få spillere som mulig.

Ifølge nettsiden Gematsu solgte Bloodborne over en million kopier i løpet av de første to ukene etter lansering. Ifølge presidenten for Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, var målet å skape et spill som fullt utnyttet kraften til PlayStation 4:

– Jeg er kjempefornøyd med at så mange har likt Bloodbornes rike og detaljerte verden, sa Yoshida.

From Softwares nyeste spill fikk nesten toppkarakter i vår anmeldelse.
– Bloodborne er blant det ypperste man kan få til PlayStation 4 »

Siste fra forsiden